English

خلاء موجود در بخش صنعت نبود برنامه ملی برای اشتغال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه نخستین خلاء موجود در بخش صنعت نبود برنامه ملی برای اشتغال است، اظهار کرد: هر چند ممکن است در این بین چیزهایی وجود داشته باشد ولی در حدود 17 صفحه مقدمه و کپی‌برداری است.

خلاء موجود در بخش صنعت نبود برنامه ملی برای اشتغال است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد محمدپور عمران در نشست با نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری 400 هزار میلیارد تومانی با هدف ایجاد 6 میلیون شغل در کشور داشته باشیم و این امر محقق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه باید LC داخلی به تولید و صنعت اختصاص یافته و به بانک‌ها در این زمینه تکلیف شود تا همکاری لازم را داشته باشند، تصریح کرد: درب صندوق توسعه ملی به بهانه تصدیق به روی صنعت بسته است.

این مسؤول بیان کرد: جرایم بانکی زمانی که سودها پایین بود لحاظ می‌شد ولی هم‌اکنون موضوع برعکس شده است و لازم بوده نمایندگان مجلس در زمینه بخشش جرایم بانکی تصمیم‌گیری جدی داشته باشند.

محمدپور با بیان اینکه بسته رونق تولید تاکنون روند مطلوب داشته است، ادامه داد: باید این طرح بزرگ تداوم داشته باشد و یارانه پرداخت برای صنعت مازندران لحاظ شود.

وی با اعلام اینکه مشوق‌های صادراتی می‌تواند برای صنعت و تولید در راستای ارائه خدمات مطلوب و مناسب مفید واقع شود، خاطرنشان کرد: تعداد 834 واحد صنعتی در دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرده که میزان 60 درصد ظرفیت را شامل شد و ارزش ریالی ایجاد آنها 23 هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان کرد: میزان صادرات 60 درصد از لحاظ کمیت در مازندران رشد داشته و بیش از 1.5 میلیارد دلار میزان صادرات غیر نفتی استان را واحدهای تولیدی شامل شدند.

این مسؤول با بیان اینکه در زمینه کیفیت نیز میزان 141 درصد افزایش داشتیم، گفت: ارزش هر تن صادرات استان بالا رفته و در دوره جدید محصولات با کیفیت‌تر ارائه شده است.

محمدپور با اعلام اینکه بیش از 772 میلیارد تومان بانک‌ها در قالب بسته رونق تولید به واحدهای تولیدی تسهیلات ارائه کردند، افزود: بانک‌ها خدمات مطلوبی تاکنون در این طرح ارائه دادند و بیش از سه برابر سهم استان در بخش صنعت عملکرد داشته همچنین در این زمینه رتبه برتر را داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه در استان طرح‌های بزرگی داشتیم که می‌توان به دارا بودن نخستین کارخانه سیمان بعد از انقلاب اشاره کرد، بیان کرد: فولاد البرز ایرانیان و طرح‌های مختلف فولادی از دیگر اقدامات بزرگ در مازندران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه نخستین کارخانه تولید کاغذ تحریر را در مازندران داریم که چندی قبل افتتاح شد، یادآور شد: در شهر زیراب کارخانه کنسانتره ذغال هم می‌تواند دستاورد بزرگی داشته باشد البته در زمینه لبنی و صادرات آن مازندران از استان‌های شاخص بوده و در کوه‌های البرز برای نخستین بار با مشارکت شرکت غدیر 2 هزار نقطه میدانی شناسایی شد که عملیات بهره‌برداری آنها در دست اقدام قرار دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه به وسعت زمین‌های صنعتی مازندران طی چند سال اخیر میزان 60 درصد افزوده شد، افزود: در زمینه ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری گام‌های خوبی برداشته شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه