English

رتبه اول بهره برداری از انرژی خورشیدی به استان یزد رسید

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد در جمع خبرنگاران به توضیح عملکرد این شرکت درچهل سال گذشته پرداخت.

رتبه اول بهره برداری از انرژی خورشیدی به استان یزد رسید

به گزارش خبرگزاری موج یزد، "محمدحسن صباغزادگان" مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در آستانه چهلمین فجر انقلاب اسلامی ایران ، گفت: استان یزد به‌عنوان چهارراه تبادل انرژی الکتریکی با استان‌های اصفهان، کرمان، فارس و خراسان تعامل دارد.

وی با بیان این‌که 7/9 درصد از مشترکان  بزرگ صنعت کشوردر استان یزد مستقر هستند، افزود: تا پایان سال 96 تعداد کل صنایع بزرگ کشور 327 مشترک است که از این تعداد 26 مشترک تحت پوشش شرکت برق منطقه ای یزد می باشد.

240 مگاوات قرارداد خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تولید پراکنده در حال حاضر

وی در ادامه با اشاره به مزیت احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده از جمله: کاهش تلفات و جلوگیری از توسعه بیش‌ازحد تجهیزات شبکه برق، اظهار داشت: با حمایت‌های صورت گرفته، با 26 شرکت، 240 مگاوات قرارداد خرید تضمینی 5 ساله منعقدشده که از این میزان؛ 139 مگاوات در مدار بهره‌برداری قرارگرفته است

مهندس صباغزادگان با اشاره به این‌که بیش از 73 درصد انرژی الکتریکی استان در بخش صنعت مصرف می‌شود، افزود: تولید خالص در نه ماهه اول سال جاری، 11 میلیارد و 228میلیون کیلووات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23/4 درصد رشد داشته است.

وی همچنین رشد مصرف کل انرژی استان را 12 درصد ذکر کرد و گفت: مصرف انرژی 9 ماهه اول سال 96، به میزان 6525 میلیون کیلووات ساعت بوده و در مدت مشابه سال جاری این مقدار به 7308 میلیون کیلووات رسیده است.

رشد 15 برابری فروش انرژی استان یزد از سال 57 تاکنون

این مقام مسئول در صنعت برق یزد، مصرف انرژی استان را 168 میلیون کیلووات ساعت در سال 57 با رشد 50 برابری بیش از 8 میلیارد و 428 میلیون کیلووات ساعت در سال 96 عنوان کرد.

صباغرادگان اضافه کرد: پیک نیاز مصرف استان در ابتدای انقلاب اسلامی 45 مگاوات بود که این میزان با رشد 31 برابری به 1408 مگاوات در سال 96 رسید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پیک نیاز مصرف استان ۱۱ تیرماه ۹۷ ساعت13:06 به ۱۵۳۸ مگاوات رسید که نسبت به پیک‌بار سال گذشته 9/2 درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۸ این عدد به ۱۷۰۰ مگاوات برسد.

رتبه اول استان یزد در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان این‌که استان یزد برای احداث نیروگاه‌های فتوولتاییک با داشتن بیش از 330 روز آفتابی در سال و شبکه الکتریکی مناسب پتانسیل بالایی دارد، اظهار داشت: فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش در استان فراهم شده است.

مهندس صباغزادگان افزود: 41 شرکت خصوصی با مشارکت شرکت‌های خارجی در مراحل مختلف اخذ مجوز برای احداث نیروگاه خورشیدی هستند که از این تعداد 23 شرکت، 345 مگاوات قرارداد خرید تضمینی برق تجدید پذیر با سازمان ساتبا (انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ایران) را منعقد کرده‌اند.

صباغزادگان با اشاره به رتبه اول استان یزد در دارا بودن نیروگاه‌های خورشیدی در حال بهره‌برداری کشور، افزود: 7 شرکت با ظرفیت 58/5 مگاوات برق خورشیدی در مدار بهره‌برداری هستند و پیش‌بینی این ظرفیت تا پایان سال 97 به 70 مگاوات افزایش یابد.

16/7 میلیارد تومان پروژه‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر سال جاری

وی مجموع پروژه‌های بهره‌برداری شده از ابتدای سال 1397 را 12 پروژه با اعتبار 315 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: سهم سرمایه‌گذاری دولتی 85/5 میلیارد تومان و بخش خصوصی 230 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در پایان به پروژه‌های بهره‌برداری شده بخش دولتی در سال 97 اشاره و تصریح کرد: پروژه توسعه بخش 63 به 20 کیلوولت پست شهرک فولاد با اعتبار 10/2 میلیارد تومان و بخش اول پروژه افزایش ظرفیت هادی خطوط 63 کیلوولت با اعتبار 6/5 میلیارد تومان از پروژه‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر سال جاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر