English

برگزاری چهارمین نشست ستاد مدیریت مصرف استان در سال ۹۷ به میزبانی برق منطقه‌ای یزد

چهارمین نشست سال 97 ستاد مدیریت مصرف استان با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد و اعضای این ستاد برگزار شد.

برگزاری چهارمین نشست ستاد مدیریت مصرف استان در سال 97 به میزبانی برق منطقه‌ای یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، در این نشست "محمدحسن صباغزادگان" مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، هدف از برگزاری این نشست را ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی برای گذر از پیک بار سال 98 برشمرد و گفت: کلا در پیک تابستان، ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساعت کمبود برق داریم که آگاه‌سازی مردم و مدیریت مصرف در این ساعات ضروری است.

مهندس صباغزادگان به ماموریت­ های ویژه شرکت توانیر برای مدیریت پیک‌بار تابستان 98 اشاره و تصریح کرد: بر اساس فهرست ابلاغی، طرح‌های انتقال و بهینه‌سازی شامل: «پروژه احداث پست 230 به 63 کیلوولت شهرک فولاد» و «اجرای طرح بهینه‌سازی انتقال و فوق‌توزیع» است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، احداث و به‌کارگیری مولدین مقیاس کوچک در منطقه با هماهنگی شرکت توزیع، افزایش مشارکت صنایع در طرح ذخیره عملیاتی به میزان ابلاغی، مدیریت و کنترل پیک‌بار منطقه‌ای بر اساس برنامه ابلاغی را از اقدامات بخش تقاضا برشمرد.

وی پیک بار شب استان در زمستان سال جاری را حدود 1300 مگاوات و پیک روز 1280 مگاوات ذکر کرد و افزود: به دلیل صنعتی بودن و ترکیب مصرف مناسب در استان، شاهد یک الگوی نمونه خطی منظم در مصرف هستیم.

این مقام مسئول در صنعت برق استان یزد خواستار برنامه‌ریزی مجزای ستاد مدیریت مصرف استان یزد علاوه بر دستورالعمل‌های توانیر برای آمادگی کامل در پیک 98 شد.

در ادامه این جلسه محمدحسین شریعتی نسب معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به برنامه های مدیریت مصرف برای پیک بار تابستان 97، اظهار داشت: برنامه ریزی نصب 800 دستگاه کنتور هوشمند، جلب مشارکت مشترکین صنعتی، کشاورزی و سایر مشترکان و اجرای طرح‌های مرتبط با iot از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده است.

وی پیک بار ثبت شده شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در 16 مرداد 97 را 804 مگاوات عنوان کرد و گفت: پیک واقعی در صورت عدم مدیریت استراتژیک بار به 920 مگاوات می­رسید.

فاطمه زارع رئیس گروه مدیریت مصرف برق منطقه‌ای یزد به تشریح اقدامات انجام‌شده توسط این شرکت برای مدیریت پیک بار تابستان ۹۷ پرداخت و خاطرنشان کرد: پیک نیاز استان ۱۱ تیرماه ۹۷ به ۱۵۳۸ مگاوات رسید که نسبت به پیک‌بار سال قبل ۲/۹ درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۸ این عدد به ۱۷۰۰ مگاوات برسد.

رئیس گروه مدیریت مصرف برق منطقه‌ای یزد نتایج اجرای طرح‌های مدیریت مصرف این شرکت را کاهش مصرف انرژی بیش از ۳۷ میلیون کیلووات ساعت و کاهش بار بیش از ۳۰۰ مگاوات در ایام اوج بار تابستان دانست و افزود: مبلغ ۳/۱۱ میلیارد تومان پاداش به صنایع همکار در این طرح‌ها پرداخت‌شده است.

در پایان این نشست مسئولان دیسپاچینگ و مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان، به ارائه تشریح عملکرد این شرکت برای هماهنگی مدیریت پیک‌بار سال 97 و برنامه‌های پیک‌بار سال آینده پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر