English

نشست هماهنگی مدیران عامل صنعت برق استان یزد برای پیک‌ بار سال ۹۸

با هدف برنامه‌ریزی و آمادگی برای پیک‌بار مصرف در تابستان سال 98 جلسه هماهنگی و انسجام‌بخشی مدیران عامل صنعت برق استان یزد برگزار شد.

نشست هماهنگی مدیران عامل صنعت برق استان یزد برای پیک‌ بار سال 98

به گزارش خبرگزاری موج یزد، " محمدحسن صباغزادگان " مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان این‌که 2 پروژه مهم پست 63 به20 کیلوولت فولاد و امامزاده از پروژه‌های موثر در مدیریت پیک تابستان 98 هستند؛ افزود: پست فولاد تا پایان سال جاری و پست امامزاده قبل از پیک 98 وارد مدار خواهند شد.

وی از شرکت توزیع برق استان خواست تا نسبت به آماده نمودن خطوط اتصال به فیدرهای 20 کیلوولت و سایر اقدامات لازم برای بارگیری از پست‌های نامبرده برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

مهندس صباغزادگان همچنین با اشاره به بار انرژی الکتریکی استان در تابستان 97، گفت: 2/73 درصد از این میزان بار مصرفی صنعتی است که از این میزان 46 درصد مشترکین برق منطقه‌ای و 54 درصد مربوط به مشترکین توزیع برق بوده است.

وی همچنین با ارائه آمار مقایسه‌ای 8 ماهه اول 97 با سال گذشته، تصریح کرد: رشد مصرف مشترکین برق منطقه‌ای20 درصد، مشترکین توزیع برق 5/7 درصد و متوسط رشد مصرف کل استان 13 درصد بوده است.

در این جلسه همچنین فاطمه زارع رئیس گروه مدیریت مصرف برق منطقه‌ای یزد به تشریح اقدامات انجام‌شده توسط این شرکت برای مدیریت پیک تابستان 97 پرداخت و خاطرنشان کرد: پیک نیاز استان 11 تیرماه 97 ساعت 13:06 به 1538 مگاوات رسید که نسبت به پیک بار سال قبل 2/9 درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود در سال 98 این عدد به 1700 مگاوات برسد.

رئیس گروه مدیریت مصرف برق منطقه‌ای یزد نتایج اجرای این طرح‌ها را کاهش مصرف انرژی بیش از 37 میلیون کیلووات ساعت و کاهش بار بیش از 300 مگاوات در ایام اوج بار تابستان دانست و افزود: مبلغ 3/11 میلیارد تومان پاداش به صنایع همکار در این طرح‌ها پرداخت‌شده است.

در این نشست همچنین در خصوص آمادگی واحدهای نیروگاهی استان، ابوالفضل اسدی مدیرعامل تولید نیروی برق استان یزد با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تأمین قطعات و تجهیزات موردنیاز تعمیرات واحدهای نیروگاهی، تاکید کرد: با وجود مشکلات نقدینگی و نحوه تأمین قطعات حداکثر تا نیمه اول اردیبهشت سال98، تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده واحدهای نیروگاهی به اتمام می‌رسد و واحدها آماده خواهند بود.

در ادامه این نشست، آرش نواب سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ضمن تشریح اقدامات شرکت توزیع در رابطه با نحوه عبور از پیک بار مصرفی سال97، اظهار داشت: اقدامات لازم جهت بارگیری از پست‌های فوق‌توزیع جدید و گلوگاه‌های پیک بار مصرفی 98 در دست اقدام است.

همچنین در این نشست محمد جعفری مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی یزد نیز  از برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده  این واحد نیروگاهی برای آمادگی گذر از پیک بار تابستان 98 خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر