English

۴۰ درصد از برنج کشور در گیلان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کردیم برنج کیفی وارد نشود تا برنج وارداتی توان رقابت با برنج تولید داخلی را نداشته باشد.

۴۰ درصد از برنج کشور در گیلان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد در جمع خبرنگارن با اشاره به آغاز فصل برداشت برنج در گیلان اظهار کرد: زندگی بیش از ۳۰۰ هزار خانوار گیلانی به محصول برنج گره خورده است.

وی به توجه دولت نسبت به واردات بی‌رویه برنج از سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: ساماندهی واردات برنج از موضوع‌های حائز اهمیت به‌ویژه در استان‌های برنج‌خیز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: سالانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در کشور مصرف می‌شود.

شعبان‌نژاد به واردات یک‌میلیون و ۹۶۳ هزار تنی برنج در سال ۹۲ به کشور اشاره کرد و گفت: سال ۹۳ دولت تصمیم به مدیریت واردت برنج گرفت و یک‌میلیون و ۱۷۷ هزار تن واردات برنج داشتیم.

وی با اشاره به واردات ۵۲۸ هزار تن برنج در سال ۹۴، بیان کرد: امسال از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کردیم تا پایان آذرماه واردات برنج ممنوع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، خواستار اعمال تعرفه ۴۰ درصدی بر واردات برنج به کشور شد و گفت: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کردیم برنج کیفی وارد نشود تا برنج وارداتی توان رقابت با برنج تولید داخلی را نداشته باشد.

شعبان‌نژاد با اشاره به ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی از مدیریت واردات برنج تا زمان اعلام شده، خاطرنشان کرد: واردات برنج به اندازه نیاز کشور حائز اهمیت است.

وی، برنج را غذای دوم ایرانی‌ها عنوان کرد و یادآور شد: ۴۰ درصد از برنج کشور در گیلان تولید می‌شود و از نظر بازارپسندی مورد علاقه مردم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تولید برنج منحصر به استان‌های گیلان و مازندران می‌شود، اظهار کرد: طبق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای مدیریت منابع آب کشت برنج در استان‌های دیگر متوقف می‌شود.

شعبان‌نژاد بر افزایش سهم تولید برنج در گیلان تأکید کرد و افزود: افزایش تولید برنج در استان را باید به ۵۰ درصد افزایش دهیم و این امر با توسعه زمین‌های کشت انجام نمی‌شود بلکه با اجرای فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی تحقق پیدا می‌کند.

وی در ادامه به احیای کارخانه چای‌سازی سفیدرود اشاره کرد و یادآور شد: کارخانه مذکور سال‌ها رها شده بود و اکنون راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با بیان اینکه ظرفیت‌های جدیدی برای بخش کشاورزی استان ایجاد شده است، اظهار کرد: دو هزار تن ظرفیت برای شرکت‌های تعاونی دامداران گیلان ایجاد شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه