English

گیلان در برگزاری شطرنج جام خزر بسیار عالی ظاهر شد

پدیده و استاد بزرگ شطرنج ایران که در دور هفتم مسابقات مذکور موفق به کسب این عنوان شد، گفت: میزبانی منطقه آزاد انزلی در گیلان بسیار عالی بود.

گیلان در برگزاری شطرنج جام خزر بسیار عالی ظاهر شد

به گزارش خبرگزاری موج از انزلی، پرهام مقصودلو عصر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام ستارگان جهان و ایران در مرکز همایش‌های منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران از کیفیت مسابقات ابراز رضایت کرد.

وی که در مسابقات بین‌المللی شطرنج جام ستارگان تنها شطرنج‌باز بدون شکست بود، اظهار کرد: این مسابقات بهترین تورنمنت بین‌المللی در ایران است.

مقصودلو که ماه آینده وارد شانزدهمین سال زندگی خود می‌شود و اهل استان گلستان است، گفت: در مسابقات مذکور ۱۰ نفر از بهترین شطرنج‌بازان جهان در مقابل برترین‌های ایران قرار گرفتند.

وی بازی شطرنج در مقابل اساتید بزرگ جهان و ایران را افتخاری مهم خواند و افزود: سطح مسابقات به قدری خوب برگزار شد که گرمای سالن را احساس نمی‌کردم.

این استاد بزرگ شطرنج ایران که در دور هفتم مسابقات مذکور موفق به کسب این عنوان شد، تصریح کرد: میزبانی منطقه آزاد انزلی در گیلان بسیار عالی بود.

وی گیلان را استان شطرنج نامید و خاطرنشان کرد: گیلان در برگزاری شطرنج جام خزر نیز بسیار عالی ظاهر شد.

مقصودلو از مسؤولان خواست از استعدادهای شطرنج حمایت کنند تا این استعدادها شکوفا شود.

به گزارش موج، رقابت‌های بین‌المللی شطرنج «جام ستارگان جهان و ایران» از روز ۲۰ تیر ماه با حضور آناتولی کارپف، رییس فدراسیون جهانی شطرنج و مسؤولان ملی و استانی در منطقه آزاد انزلی آغاز شده و عصر امروز به کار خود پایان داد.

پرهام مقصودلو ستاره تیم ایران در رقابت‌های برق‌آسا و فکری در مسابقات مذکور شد و نرم استاد بزرگی شطرنج را از آن خود کرد.

مقصودلو تنها شطرنج‌باز بدون شکست این دوره از رقابت‌ها بود و عصر امروز لوح استاد بزرگی خود را از مسؤولان مربوطه دریافت کرد.

در پایان رقابت‌های شطرنج جام ستارگان، تیم منتخب جهان توانست منتخب ایران را مغلوب خود کند.

در مسابقات شطرنج بین‌المللی جام ستارگان بهترین شطرنج‌بازان جهان از کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، هلند، چین، ارمنستان، گرجستان، ازبکستان، اوکراین و روسیه حضور داشتند.

احسان قائم‌مقامی، امیررضا پوررمضانعلی، پویا ایدنی، پوریا درینی، پرهان مقصودلو، علیرضا فیروزجا، سیدخلیل موسوی، شاهین لرپری‌زنگنه، آرین غلامی و سارا سادات خادم‌الشریعه، از شطرنج‌بازان ایرانی حاضر در مسابقات بین‌المللی جام ستارگان بودند که نتیجه این رقابت‌ها را به ستارگان جهان واگذار کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه