English

در کمیته بیماری سل مطرح شد؛

سل همچنان در دنیا جان می گیرد

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هدف سازمان جهانی بهداشت ریشه کنی بیماری سل تا سال ۲۰۵۰ میلادی است.

سل همچنان در دنیا جان می گیرد
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، کمیته درون بخشی بیماری سل با هدف هماهنگی در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده برنامه مراقبت سل در حوزه‌های تشخیص، مراقبت و درمان که نیازمند مشارکت و همراهی همه واحد‌های فنی است، در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان تشکیل جلسه داد.

محمدرضا امینی، رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این کمیته گفت: بیماری سل در تمام دنیا دومین عامل عفونی بعد از بیماری کووید ۱۹ است که منجر به مرگ می‌شود.

کمیته بیماری سل

او افزود: سالانه ۱۳ میلیارد دلار در دنیا در راستای آموزش و پیشگیری از بروز این بیماری هزینه می‌شود و این رقم نشان دهنده اهمیت توجه به بیماری سل و تحقق اهداف سازمان جهانی بهداشت در ریشه کنی آن تا سال ۲۰۵۰ میلادی است.

در ادامه این جلسه، گزارشی از وضعیت بروز بیماری سل در دنیا، کشور و استان گیلان ارائه شد.

بنابر این گزارش، هر سال ۱۰ میلیون نفر ابتلای جدید به بیماری سل در دنیا رخ می‌دهد و سل، شایعترین عامل کشنده بالغین (بیشتر از ایدز و مالاریا) در تمام دنیا است. 

در کشور ایران، طبق آمار‌های موجود و شاخص‌های سازمان جهانی بهداشت، بروز سل از روند متوسط رو به پایین برخوردار است، اما این بیماری ریشه کن نشده و در کشور و استان گیلان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. تأثیر سوءتغذیه و فقر در بروز سل بسیار جدی است.

کمیته بیماری سل

همچنین دکتر کاوک پور تجهیز آزمایشگاه‌های استان گیلان به تجهیزات مورد نیاز تشخیص سل، بهره مندی از نیرو‌های کارآزموده و آموزش به مردم در پیشگیری و مقابله با این بیماری را از کلیدی‌ترین راهکار‌های دستیابی به اهداف برنامه مراقبت سل اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه