English

در غربالگری پویش ملی سلامت؛

۷۴ هزار بیمار جدید گیلانی مبتلا به دیابت و فشارخون شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: در غربالگری پویش ملی سلامت، تعداد، بیش از ۲۸ هزار بیمار جدید مبتلا به دیابت و بیش از ۴۶ هزار بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند.

74 هزار بیمار جدید گیلانی مبتلا به دیابت و فشارخون شناسایی شد
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طی بیش از ۲ ماه فعالیت مداوم کارکنان حوزه بهداشت و همیاری سایر بخش‌های این دانشگاه و تمامی سازمان ها، ادارات و نهادها، غربالگری دیابت و پرفشاری خون از یک میلیون و ۴۳۰ هزار گیلانی انجام شد.

او با بیان اینکه در این مدت ۷۰ درصد جمعیت هدف استان گیلان مورد غربالگری دیابت و فشار خون بالا قرار گرفتند، افزود: از این تعداد، بیش از ۲۸ هزار بیمار جدید مبتلا به دیابت و بیش از ۴۶ هزار بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند که در صورت عدم اطلاع از بیماری خود، در مسیر بروز آسیب‌ها و عوارض شدید این بیماری‌ها شامل نارسایی کلیوی، سکته‌های قلبی و عروقی، نابینایی و قطع عضو قرار می‌گرفتند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین یادآور شد: علاوه بر این، طی اجرای پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون، یک هزار و ۱۰۰ بیماری دارای فشار خون بسیار بالا شناسایی شدند که در صورت عدم شناسایی، متأسفانه دچار عوارض غیرقابل جبران می‌شدند.

رضوانی با تقدیر از مردم به منظور شرکت در این پویش و همچنین تشکر از زحماتی که کارکنان حوزه بهداشت و سایر بخش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طی بیش از دو ماه انجام دادند، ابراز امیدواری کرد: با تداوم پویش ملی سلامت در محوریت‌های دیگر مانند تغذیه، سرطان و ... روز به روز ارتقای سلامت جامعه و مردم عزیز استان را شاهد باشیم.

به گزارش موج، پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون از ۲۰ آبان تا ۳۰ دی ماه امسال در تمامی مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت شهر‌ها و روستا‌های استان به طور رایگان برای افراد ۱۸ سال به بالا اجرا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه