English

در پویش ملی سلامت انجام شد؛

غربالگری بیش از ۷۱ درصد جمعیت هدف گیلان

از ابتدای اجرای پویش ملی سلامت تاکنون ارزیابی قند خون و فشار خون بیش از ۷۱ درصد جمعیت هدف در گیلان انجام شده است.

غربالگری بیش از ۷۱ درصد جمعیت هدف گیلان
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:  پویش ملی سلامت  با محوریت غربالگری رایگان دیابت و فشار خون تا پایان دی ماه برقرار است.

او افزود: طبق آخرین آمار به دست آمده از اجرای پویش ملی سلامت تا پایان روز ۲۵ دی ماه، بیش از یک میلیون و ۲۶۱ هزار گیلانی شامل ۷۱/۵۶ درصد جمعیت هدف گذاری شده استان، از لحاظ فشار خون و دیابت غربالگری شده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از این تعداد تاکنون، ۲۴ هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت و ۳۷ هزار و ۷۴۳ بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده اند که تاکنون از بیماری خود مطلع نبودند.

به گفته رضوانی، طی این پویش تاکنون، ۱۱ هزار و ۵۱۰ بیمار مشکوک به بیماری دیابت و ۱۵ هزار و ۶۹۷ بیمار مشکوک به فشار خون بالا نیز شناسایی شده اند که در صورت تأیید پزشک، تحت مراقبت قرار خواهند گرفت.

او همچنین گفت: اطلاع زودهنگام از بیماری‌های دیابت و فشار خون می‌تواند در کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از این بیماری‌ها در سلامت افراد بسیار مهم باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دعوت از همه افراد ۱۸ سال به بالا جهت شرکت در پویش ملی سلامت افزود: هموطنان می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع خدمات شهری و روستایی، خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشت سراسر استان به طور رایگان از لحاظ فشار خون و قند خون مورد غربالگری قرار گیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه