English

صمت و دانشگاه علمی کاربردی گیلان تفاهمنامه همکاری امضا کردند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از انعقاد تفاهمنامه همکاری این اداره کل و دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان خبر داد.

 صمت و دانشگاه علمی کاربردی گیلان تفاهمنامه همکاری امضا کردند
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، تیمور پورحیدری، مدیر کل صمت گیلان با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری اداره کل صمت و دانشگاه علمی کاربردی گیلان امضا شد، گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه فراهم آوردن بستری مناسب جهت توانمندسازی و ارتقای دانش شغلی و کسب مهارت‌های علمی و عملی واحدهای تولیدی و دانشجویان دانشگاه  است.

وی با تاکید بر لزوم فاصله گرفتن از دانش نظری و ضرورت پردازش بیشتر بر فنون کاربردمحور،۰ افزود: یکی از اهداف مهم این اداره کل هدایت صنعت به سمت دانش‌بنیان شدن و به‌کارگیری علوم جدید در جهت افزایش رقابت‌پذیری تولیدات کشور در سطح جهانی است.

پورحیدری رشد تکنولوژی در حوزه تولید را ماحصل بالندگی نوابغ و اندیشمندان دانشگاهی دانست و افزود: در این تفاهم‌نامه به توسعه رشته‌های فنی و مهارتی مرتبط با صنایع استان در مراکز آموزشی علمی و کاربردی سطح استان با هدف افزایش صنایع دانش‌بنیان تاکید شده است.

وی درباره حوزه‌های همکاری طرفین تشریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های علمی مدرسان خبره، استفاده از ظرفیت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی واحدهای صنعتی در دانشگاه، کمک به ایجاد واحدهای دانش‌بنیان در مراکز صنعتی، همکاری در برگزاری استارتاپ‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی برای صنایع استان از جمله موارد همکاری در قالب این تفاهم‌نامه خواهد بود.

پورحیدری به فرصت‌های فراوان همکاری دانشگاه و صنعت اشاره و تصریح کرد: استفاده از روش‌ها و مدل‌های علمی و به روز در تولید با توجه به وجود تحریم‌ها در سر راه تولید ارتباط مستمر صنعت با دانشگاه می‌تواند بسیار گره‌گشا باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه