English

مدیرکل صمت گیلان خبر داد؛

افزایش ۵۱ درصدی وصول حقوق دولتی از معادن گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: وصول حقوق دولتی از معادن گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۵۱ درصدی وصول حقوق دولتی از معادن گیلان
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، تیمور پورحیدری مدیر کل صمت گیلان، در جلسه تخصصی معدن با حضور مدیران و کارشناسان اداره معادن و اکتشافات معدنی استان اظهار کرد: ساماندهی و نظارت علمی معادن مد نظر قرار گیرد و برخی درخواست‌های برداشت موقت رودخانه‌ای بی مورد است و اساساً مصالح رودخانه‌ای را به عنوان معدن دائم به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی با تاکید بر اینکه نهادهای متولی رودخانه‌ها و منابع طبیعی تکالیف نظارتی در حفظ انفال دارند، تصریح کرد: اختیار بستر رودخانه از حیث استعدادیابی، نظارت مستمر و مقابله با برداشت‌های غیر مجاز، با آب منطقه‌ای است و صرفاً پس از موافقت کارشناسی و اعلام نیاز آب منطقه‌ای؛ فقط مجوز حمل توسط اداره کل صمت صادر می‌شود.

این مسئول به میزان وضعیت برداشت مواد معدنی اشاره نمود و افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۷ میلیون و ۸۷۳ هزار تن مواد معدنی از معادن استان برداشت شد که نسبت به ۹ ماه سال قبل ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

پورحیدری همچنین از رشد ۵۳ درصدی اجازه برداشت‌ها در ۹ ماهه اخیر سخن گفته و تصریح کرد: در ۹ ماه امسال ۱۱۸ اجازه برداشت جهت تأمین مصالح پروژه‌های راه آهن رشت_ آستارا، آزادراه قزوین- رشت و سایر پروژه‌های ملی صادر گردید و در حالی که در سال گذشته فقط ۷۷ اجازه برداشت صادر شده بود.

وی با بیان اینکه کارشناسان اداره معادن گروه بندی نظارتی بر معادن را تشکیل دهند، اضافه کرد: در بازدیدها از ظرفیت کارشناسی نهادهای محیط زیست و منابع طبیعی و آب منطقه‌ای نیز برای اجرای دقیق قانون و نظارت مستمر علیرغم استقرار مسئولین فنی سازمان نظام مهندسی معدن استفاده شود و در برخورد با متجاوزین به انفال دولت با احدی مماشات نگردد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان همچنین با بیان افزایش ۵۱ درصدی وصول حقوق دولتی در ۹ ماهه سال جدید تشریح کرد: دریافت حقوق دولتی معادن و برداشت‌های موقت به میزان ۲۶۰ میلیارد و ۴۱۶ میلیون تومان می‌باشد در حالی که این میزان وصول حقوق دولتی در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۱ میلیارد و ۸۸۷ میلیون تومان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه