English

توسط مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج گیلان؛

تولیدات تجسمی «شهید القدس» در رشت رونمایی شد

تولیدات تجسمی «شهید القدس» توسط مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج گیلان در رشت رونمایی شد.

تولیدات تجسمی «شهید القدس» در رشت رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، آیین رونمایی از تولیدات تجسمی ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و دهه مقاومت امروز به همت مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج گیلان با حضور معاون هماهنگی کننده سپاه قدس گیلان، معاونت فرهنگی هنری و جانشین فرماندهی در امور اقشار سپاه قدس گیلان و معاون فرهنگی هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان و جمعی از هنرمندان برگزار شد .

سرهنگ محمد پوراسماعیلی در آیین رونمایی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مهم‌ترین وظایف هنرمندان حراست از قداست هنر و احساس تعهد و تکلیف برای استفاده درست از هنر برای بیان ارزش‌ها است.

معاون فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان افزود: با توجه به در پیش بودن سالروز شهادت حاج قاسم، سطح شهر نیاز به فضاسازی مناسب دارد که امروز مجموعه ای از آثار هنرمندان خانه تجسمی مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج گیلان با شعار محوری « شهید القدس » رونمایی شد.

وی گفت: پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، هنرمندان استان به خصوص فعالان مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج گیلان برای خلق آثار هنری وارد میدان شدند .

سرهنگ پوراسماعیلی با بیان اینکه در این آیین 6 طرح کمپین «شهید القدس» رونمایی شد تصریح کرد: از فردا در سطح استان گیلان بر روی بیلبوردها اکران می شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهر رشت هم 50 عدد بنر به طول 700 متر بر روی عرشه پل، استخر و بیلبور نصب خواهد شد.

محمدرضا رضانژاد خالق این آثار هم اظهار کرد: ما در زمانه ای  زندگی میکنیم که صفت مردمی بودن رنگ باخته، و معمولا این صفت در اختیار با عوام فریبی و تحقق اهداف خاص قرار گرفته است. اما با وجود تمام این سیاهی در شب تاریک صفت مردمی بودن و … نوری درخشان شبیه به ماه وجود دارد و او بی شک شهید سلیمانی بوده که از تمام صفات و القابی که برای او وجود داشت “سرباز وطن” را برگزید.

وی افزود: طراحی کمپین “شهید القدس” با هدف نشان دادن شخصیت حقیقی شهید سلیمانی به عنوان سرباز وطن، دوستدار مردم و ایران عزیز شکل گرفته است.

این هنرمند گیلانی گفت: این کمپین در دو محور ساخته شده، که محور اول ترکیب سخنان شهید سلیمانی با فضاهای بومی مرتبط با گیلان بوده، به گونه ای که تصاویر احساس، سفر و دعوت شهید به گیلان را برای مخاطب تداعی می کند و با این وجود سعی شده که میان کلام شهید و تصاویر ارتباط معنا داری ساخته شود، سرسبزی گیلان با معنای حفظ نظام، درختان زیتون در رودبار با معنای فلسطین و دریا با معنای ولایت.

رضانژاد تصریح کرد: در محور دوم که برداشت های مستقیم از وصیت نامه شهید است تصاویر به گونه ای با ادغام از تکنیک تایپوگرافی سه بعدی و بهره گیری از نور و سایه برای ارجاع به معنایی خاص تولید شده، هدف ما در ساخت این آثار نمایش روح شهید در کلام او بوده که با تابیدن نور به حروف سه بعدی سایه آیکونیک شهید سلیمانی ساخته می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه