English

جام رسانه امید۳

دشمن به دنبال نفوذ رسانه ای و طراحی نقشه های خرابکارانه است/رسانه انقلاب مثل خشم شب جامعه را بیدار کند

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نفوذ رسانه‌ای، ابزار اصلی دشمن برای ضربه زدن به نظام است، گفت: دشمن شناسی اصل است ولی شناخت نقشه های دشمن مهم تر است.

دشمن به دنبال نفوذ رسانه ای و طراحی نقشه های خرابکارانه است/رسانه انقلاب مثل خشم شب جامعه را بیدار کند
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، سرهنگ احمدرضا منشوری معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در جمع راویان پیشرفت رویداد 24 ساعته «جام رسانه امید» که به همت سازمان بسیج رسانه گیلان در رشت برگزار شد، با اشاره به انتظارات جامعه از رسانه ها، اظهار کرد:  سیاست نفوذ دشمن بر پایه آسیب به عموم و آسیب در رسانه هاست که در این راستا رسانه‌ها و خبرنگاران بایددر بخش تولید محتوا جهش داشته باشند.

وی با بیان اینکه علم و فناوری یکی از راه های نفوذ دشمن برای پیاده سازی طراحی هیا فریبکارانه و تخریبی است، افزود: نفوذ رسانه‌ای ابزار اصلی دشمن برای ضربه زدن به نظام است و دشمن تلاش می‌کند به واسطه خدمات علمی در یک کشور نفوذ کند.

 

متلاشی شدن نقشه های شوم دشمنان برای نفوذ از راه علم و فناوری در گیلان

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم بصیرت افزایی و شناخت دشمن در ابعاد مختلف بیان کرد: شناخت ترفندهای تخریبی رسانه‌ای دشمن، آگاهی بخشی اجتماعی و همچنین توجه به خواسته‌های جوانان در بخش‌های مختلف می‌تواند دامنه نفوذ و اثرگذاری رسانه‌ای دشمن کاهش دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون به یاری خدا همه نقشه های شوم دشمن از راه علم و فناوری در گیلان متلاشی شده است، ادامه داد: جوان پایه بودن از دیگر راه های نفوذ دشمن به یک کشور است زیرا جوانان به دلیل داشتن، هیجان، پذیرش، قدرت، نشاط، سرعت عمل و ...به خاصیت بی تجربیگی شان از نقشه های شوم دشمن به غفلت می افتند.

منشوری سواستفاده دشمن از احساسات و عواطف زنان جامعه را از دیگر راه های نفوذ دشمن دانست و گفت: نفوذ زن پایه است یعنی دشمن با سواساتفاده از احساسات و عواطف زنان با استفاده از واژه مقدس و پاک آزادی برای انها نیاز سازی کرده و بهره کشی می کند.

 

دشمن می خواهد رسانه را به اسارت ببرد

وی با بیان اینکه آزادی معنا و مفهوم مقدسی دارد، افزود: برهنگی و ول انگاری معنای آزادی نمی‌دهد و لذا رسانه ها باید شاخصه های مهم آزادی را در جامعه تبیین کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نقش رسانه در امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم و اثربخش است، گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران با تولید محتوا و با نگاشتن مطالب ارزنده با سرفصل‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی عَلَم امر به معرف و نهی از منکر را بر دوش بگیرند.

وی با اشاره به  اینکه دشمن  می خواهد امروز رسانه در اسارت خود بگیرد و با دو روش تطمیع و تهدید کنترل انتشار اخبار را به دست گرفته ادامه داد: اگر پذیرفته ایم که در یکی جنگ رسانه ای هستیم باید این اگاهی را در رسانه ها گسترش دهیم.

منشوری با اشاره به اینکه جهاد تبیین  جهاد خدمت رسانی و جهاد امیدآفرینی محور کار رسانه‌ها قرار گیرد، گفت: تولیدات رسانه‌ای خبرنگاران مطالبه گری بر پایه وحدت آفرینی باشد.

این مسئول تصریح کرد: نخستین چیزی که رسانه ها را بی اعتبار می کند منفعت طلبیست و این منفعت طلبیست که علم تاریک تولید می کند و علم تاریک ویروس تولید میکند تادر کنار آن دارو تولید کند تا به اقتصاد برسد.

وی با اشاره به سرفصل‌ها و شاخصه‌های یک رسانه مؤثر و انقلابی در انتخابات افزود: یک رسانه در تراز انقلاب دنبال منفعت طلبی، رقابت کاذب، وابستگی گروهی، حزبی، قومی، مذهبی و… بدون توجه به شناخت نیست.

منشوری به قراردادهای چند میلیون تومانی رسانه ها با کاندیداها در استانه فرا رسیدن انتخابات اشاره کرد و گفت:اصحاب رسانه مراقب اینگونه وابستگی ها باشند که درانتخابات با گرفتن پول از چه کاندیداهایی قصد حمایت دارند.

وی خاطر مشان کرد: رسانه ها با عواطف، احساسات و عقلانیت مردم جامعه ارتباط دارند و این قدرت را دارند تا برای مردم جامعه لالایی بخوانند که بخوابند یا مثل خشم شب شبانه فریاد بزنند و جامعه را بیدار کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در پایان از اصحاب رسانه خواست تا ولایت مداری را سرلوحه امور خود قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه