English

اجلاس پیرغلامان حسینی گیلان میزبان مداحان هشت کشور می شود

استاندار گیلان گفت: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصتی ارزشمند برای نمایش زیبایی‌های معنوی و آیین‌های حسینی با حضور مداحان بین المللی است.

اجلاس پیرغلامان حسینی گیلان میزبان مداحان هشت کشور می شود

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در نشست هماهنگی برگزاری بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی گفت: در این اجلاس که فرصتی ارزشمند برای نمایش زیبایی‌های معنوی و آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان است، مداحان هشت کشور خارجی نیز حضور دارند.
وی با بیان اینکه در این اجلاس حدود ۷۰۰ مداح و پیرغلام حسینی از استان‌های کشور و همچنین افغانستان، پاکستان، عمان، ترکیه، لبنان، عراق، هندوستان و تایلند حضور دارند افزود : مراسم افتتاحیه، اجلاس بانوان، شب شعر، اعزام تعدادی از پیرغلامان به شهرستان‌های استان، برپایی یادواره شهدای مداح و مراسم اختتامیه از مهم‌ترین برنامه‌های بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی است. 
عباسی با تاکید بر اینکه مردمی بودن این همایش در اولویت است گفت : در این زمینه باید از ظرفیت مردم برای هرچه با شکوهتر برگزار کردن این مراسم بهره بگیریم و فرمانداران نیز باید برای میزبانی از پیرغلامان حسینی از تمامی ظرفیت‌های شهرستان خود استفاده کنند.
مدیرکل صدا و سیمای گیلان هم در این نشست از آمادگی این مرکز برای پوشش همه جانبه برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی خبر داد.
تقی ربانی افزود: پوشش خبری، تولید آثار فاخر با مضامین اجلاسیه و پخش این مراسم در شبکه‌های ملی و بین المللی از برنامه‌های رسانه ملی در ۳ روز برگزاری این اجلاس است.
بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی از  ۱۱ مهر ماه به مدت سه روز به میزبانی گیلان در رشت، برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه