English

مدیرکل صمت گیلان:

رونق واحدهای تولیدی گیلان در دولت سیزدهم/ تقدیر مدیر کل صمت گیلان از خبرگزاری موج در استان

مدیرکل صمت گیلان از رشد تولید و اشتغال در استان خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم علاوه بر توسعه صنایع، هیچ واحدی تعطیل نشده است.

رونق واحدهای تولیدی گیلان در دولت سیزدهم/ تقدیر مدیر کل صمت گیلان از خبرگزاری موج در استان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و جراید در سالن اجلاس اداره کل صمت گیلان با اشاره به پیشتازی گیلان در حوزه صمت، اظهار کرد: با احیا واحد‌های صنعتی، معادن و تقویت صادرات، جایگاه گیلان در حوزه تولید و اشتغال رشد یافته است.

 

فعالیت بالغ بر ۳۷۰ شرکت فناور صمتی در گیلان

وی با اشاره به رشد واحد‌های فناور حوزه صنعت، افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌ها گامهای موثری برداشته شده و بالغ بر ۳۷۰ شرکت دانش بنیان در استان در حال فعالیت هستند.

 

درآمد ۷۵۰ میلیون دلاری ۱۰۰ برند صادراتی گیلان

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به فعالیت سه گمرک فعال در استان، گفت: در گیلان ۱۰۰ برند صادراتی وجود دارد و بالغ بر ۷۵۰ میلیون دلار طی یک سال اخیر صادرات داشته اند هر چند میزان صادرات واقعی گیلان بسیار بیشتر است.

 

پیش‌بینی ضمن از تحقق ۳۷ درصدی در اشتغال

پورحیدری با اشاره به سهم صمت در سبد اشتغال گیلان، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا صمت گیلان تا پایان سال ۳۷ درصد اشتغال را در سبد اشتغال داشته باشد.

 

در دولت سیزدهم واحدی از صنایع تعطیل نشد

وی از احیا بالغ بر ۱۸۰ واحد صنعتی طی دو سال اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: خوش‌بختانه در دولت سیزدهم علاوه بر تقویت و توسعه صنایع، هیچ واحد صنعتی تعطیل نشده است.

 

سنگرود فعال خواهد شد

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به آخرین وضعیت معدن سنگرود در لوشان رودبار، بیان  کرد: این معدن بعد از گذشت بیش از یک دهه تعطیلی در فراینده مزایده قرار گرفت و تحویل برنده مزایده شد اما در ادامه کار با اشکالاتی از طرف پیمانکار مواجهه شد.

پورحیدری با اذعان به اینکه، راه‌اندازی معدن سنگرود مرتبا و هفتگی مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: معدن سنگرود قطعاً فعال خواهد شد اما اگر بهره‌بردار نتواند تعهدات خود را انجام دهد یقیناً برخورد قانونی خواهیم کرد.

گفتنی است؛ مدیر کل صمت گیلان در خاتمه این نشست به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار از سرپرستی خبرگزاری موج در استان به دلیل پوشش اخبار حوزه صمت، تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه