English

فرماندار رشت:

۳۳۶ پروژه با ۵۰۸ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در رشت افتتاح می شود

336فرماندار رشت در جمع خبرنگاران گفت: 336در دهه فجر امسال، پروژه با 508 میلیارد تومان در خشکبیجار، خمام، لشت نشاء ، کوچصفهان، سنگر، بخش مرکزی و رشت به بهره برداری می رسد.

336 پروژه با 508 میلیارد تومان در دهه فجر امسال در رشت افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، میرشمس مومنی زاده شامگاه پنجشنبه در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در فرمانداری شهرستان رشت افزود: در دهه فجر امسال، 336 پروژه با 508 میلیارد تومان در خشکبیجار، خمام، لشت نشاء، کوچصفهان، سنگر، بخش مرکزی و رشت به بهره برداری می رسد.

 میرشمس مومنی زاده
وی اظهار داشت: این پروژه ها در بخش های نوسازی مدارس، انرژی، برق منطقه ای و توزیع برق، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، عمران شهری، آب و فاضلاب شهری و روستایی، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، شیلات و ... افتتاح و به بهره بردای می رسد.
مومنی زاده با بیان این که در طول 40 سال از پیروزی انقلاب خدمات بسیاری در حوزه های مختلف برای مردم ارائه شد، تصریح کرد: این خدمات بایستی برای مردم بیان شود، در خیلی از راه های مواصلاتی مشکل داشتیم اکنون این راه ها آسفالت شده اند، زیرساخت های زیادی در شهرستان ایجاد شد که همه از برکات انقلاب است.
فرماندار رشت در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: سیاست و روش مدیریت در شهرستان بهره مندی از همه ظرفیت های موجود برای رفع مشکلات مردم و تامین نیازمندی های مردم و توسعه این شهرستان است.
مومنی زاده با تاکید بر این مطلب که همه ما در رشت بایستی برای رفع مشکلات مردم و تامین نیازمندی های آنان تلاش کنیم، خاطر نشان کرد: برای دستیابی به نقطه مطلوب راه زیادی داریم بنابراین همه بایستی برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش و همکاری کنند.
وی در ادامه سخناش درباره موضوع انتخاب شهردار رشت بیان داشت: شهر بزرگی مانند رشت بایستی از مدیریت کارآمد و توانمند برخوردار باشد، رشت پیچیدگی های زیادی دارد بنابراین نیازمند این است که به مدیریت شهری رشت توجه شود.
فرماندار رشت ادامه داد: این که شهرداری به هر دلیلی استعفا می دهد و سنگر جدیدی را برای خدمت انتخاب می کند، نمی توانیم او را مجبور کنیم که در پست خود باقی بماند، در این میان وظیفه شورای اسلامیست که در مدت قانونی نسبت به انتخاب شهردار اقدام کند.

در مورد انتخاب شهردار رشت با اعضای شورای رشت صحبت کردم

وی درباره انتخاب شهردار رشت بعد از استعفای نصرتی شهردار قبلی بیان داشت: در آن زمان که در انتخاب شهردار تاخیر ایجاد شد با تک تک اعضای شورای اسلامی صحبت کردم، اهمیت و فوریت موضوع انتخاب شهردار را برای آنان متذکر شدم، به دفعات رئیس شورای اسلامی رشت را در فرمانداری دعوت کرده و درباره اهمیت موضوع با او صحبت کردم.
وی با بیان این که در همان زمان اخطار کتبی برای رئیس شورا نوشته و رونوشت را به شهرداری، استانداری و برخی دستگاه های ذیربط ارسال کردم، خاطر نشان کرد: به شورا اعلام کردم که اگر به وظایف قانونی خود عمل نکنند، ما به وظایف قانونی مان عمل می کنیم.
فرماندار شهرستان رشت بیان داشت: در آن زمان اعضای شورای اسلامی رشت در مهلت مقرر به وظایف قانونی خود اقدام نکردند و ما نیز بر اساس وظیفه قانونی مکتوب به استانداری موضوع را اعلام کردیم و آنچه وظیفه ما در فرمانداری بود، انجام دادیم.
وی اظهار داشت: در هر حال امیدواریم که سرنوشت شهردار شهر بزرگ ما هم تعیین شود و نتیجه خیر به سود شهر، شورا و مردم باشد.
مومنی زاده در بخش دیگری از سخنانش پسماند را از مشکلات جدی در شهرستان عنوان کرد و افزود: دفن غیراصولی 40 و 50 سال زباله مشکلاتی را برای مردم رشت به ویژه در منطقه سراوان ایجاد کرده و جلسه های مختلفی برای رفع این مشکلات برگزار شده است.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی