English

برداشت ۲۰۲ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت برنج از ۲۰۲ هزار هکتار شالیزارهای گیلان انجام شده است.

برداشت ۲۰۲ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، علی شعبان نژاد با اشاره به وضعیت برداشت برنج از شالیزارهای گیلان اظهار کرد: تاکنون ۸۵ درصد از شالیزارهای گیلان برنج برداشت شده است.

وی با بیان اینکه برداشت برنج از شالیزارهای گیلان ادامه دارد، افزود: تاکنون ۲۰۲ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان برداشت برنج انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان برداشت مکانیزه در برخی از شالیزارهای استان را دارای روند خوبی دانست و تصریح کرد: ۱۳۱ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به صورت مکانیزه برداشت شده است.

وی گیلان را تأمین کننده حدود ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، پیش‌بینی ما برداشت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برنج در سال جاری است.

شعبان‌نژاد توسعه کشت و برداشت مکانیزه برنج را از برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی استان نامید و خاطرنشان کرد: کشت مکانیزه برنج هزینه‌های جانبی این محصول را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کشت دوم از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای درآمدزایی بیشتر شالیکاران و ماندگاری روستائیان در روستاها است، یادآور شد: شالیکاران گیلانی نیاز غذایی ۲۰ میلیون نفر از ایرانی‌ها را تولید می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بهره‌وری تولید محصول برنج با فعالیت‌های ترویجی را از جمله فعالیت‌ ناظران این نهاد در روستاها دانست و خاطر نشان کرد: زندگی بیش از ۳۰۰ هزار خانوار گیلانی به محصول برنج گره خورده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی