English

مشاور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

۳هزار و ۱۱۷میلیارد تومان اعتبار برای سامانه های نوین آبیاری

مشاورز وزیر جهاد کشاورزی گفت:۱۴۰ هزار هکتار اراضی به سامانه آبیاری امسال تجهیز شده است.

۳هزار و ۱۱۷میلیارد تومان اعتبار برای سامانه های نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: امسال ۳هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سامانه های نوین آبیاری  پیش بینی شده است.

عباس زارع گفت: ٢٢٧٥ میلیارد تومان از این اعتبارات از محل بودجه سنواتی و حدود ٨٤٠ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی این اعتبارات راتامین می کند.

وی با بیان اینکه  ۸.۷ میلیون هکتار از اراضی کشور باید تحت سامانه‌های نوین آبیاری قرار گیرد، تصریح کرد: تا به امروز ۲۰ درصد از اراضی کشور تحت آبیاری‌های نوین قرار گرفته‌اند که این رقم بدون در نظر گرفتن مناطق گرمسیری و خوزستان (طرح احیای اراضی خوزستان) است.

به گفته زارع از ابتدای اجرای طرح در سال ۶۹تاکنون، یک میلیون و ۷۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است که این اقدام صرفه جویی در مصرف ۷.۵ میلیارد مترمکعب آب را به همراه داشته است.

مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی  با اشاره به  اینکه امسال برنامه تجهیز ٢٨٥ هزار هکتار از اراضی آبی کشور به سامانه های نوین آبیاری در دستور کار بوده که ١٤٠ هزار هکتار آن تجهیز و تحویل داده شده است گفت: برنامه توسعه سامانه های نوین آبیاری سالانه به میزان ٢٥٠ هزارهکتار در برنامه های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

شایان ذکر است دومین نمایشگاه بین المللی سیستم های نوین آبیاری ۵ تا ۸ اسفندماه در تهران برگزار می شود و تاکنون ۶۰ شرکت داخلی و ۱۰ شرکت خارجی از کشورهای سوئیس، تایوان، ترکیه، چین، ایتالیا و فرانسه برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی