سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند

دولت یازدهم اقتصاد مقاومتی را به صورت اورژانسی پیگیری می کند

استاندار کرمانشاه گفت: دولت یازدهم بحثاقتصاد مقاومتی را که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته به صورت اورژانسی و خارج از روال در دستور کار دارد و به صورت ویژه این موضوع را دنبال می کند.

6WC4ztDynwNu
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه؛ اسداله رازانی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: موضوع اقتصاد مقاومتی با جدیت از سوی دولت یازدهم پیگیری می شود و در این راستا دستورالعمل هایی خطاب به نهادها و دستگاه های عمومی کشور صادر شده و به همین منظور ستاد فرماندهی اقتصاد مفاومتی به ریاست معاون اول تشکیل شده است. وی اظهار داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم به صورت اورژانسی و خارج از روال معمول پیگیری می شود لذا ما در استان کرمانشاه باید نهایت اهتمام خود را برای اجرای طرح های تولیدی با نگاه به موضوع اقتصاد مقاومتی بکار گیریم و دستگاه ها در این زمینه با جدیت عمل کنند. وی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی به راه اندازی واحدهای تولیدی در بخش های صنعت، کشاورزی و ... توجه ویژه شده لذا در استان کرمانشاه باید تلاش شود تا آنجائیکه امکان دارد نسبت به راه اندازی واحدهای غیرفعال و نیمه فعال اقدام شود و طی یک برنامه زمانبدی مشخص این واحدها از رکود خارج شوند. استاندار کرمانشاه با اشاره به گزارش رئیس صنعت و معدت و تجارت استان کرمانشاه مبنی بر اینکه طی ۹ ماه گذشته ۱۷ واحد غیر فعال تولیدی در استان فعال شده است، گفت: نباید به این تعداد واحد که فعال شده اند بسنده کنیم لذا باید تلاش بیشتری در این جلسه جهت مطرح شدن تعداد بیشتر این گونه واحدها همراه با مصوبات ثمربخش صورت گیرد. وی بیان داشت: ضرورت دارد مشکلات واحدهای غیر فعالی که با نظرات کارشناسی قابل احیاء هستند مورد پیگیری قرار گیرد و ظرف زمانی مشخصی اعلام شود که این گونه واحدها چه زمانی از رکود خارج خواهند شد. دکتر رازانی گفت: بحث اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و دولت با جدیت مورد توجه قرار گرفته است بنابراین همه بانک ها و سازمان ها در استان موظف به همکاری و هماهنگی در این زمینه می باشند و از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور از استان ها خواسته شده تا نام دستگاه هایی که با این موضوع همکاری لازم را ندارند، اعلام شود لذا ما در استان حتماً این کار را انجام خواهیم داد. از ظرفیت کارگروه تسهیل در راستای رفع موانع تولید استفاده شود همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این جلسه گفت: تاکنون ۵٢ جلسه کارگروه تسهیل در استان برگزار شده که در هر یک از جلسات به مشکلات واحدهای تولیدی غیر فعال و نیمه فعال رسیدگی شده است. مهندس رضا رحیمی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات واحدهای راکد و نیمه تعطیل در اولویت استانداری کرمانشاه قراردارد افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی ظرفیت مناسبی برای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ایجاد شده است لذا باید از این ظرفیت در جهت احیای طرح های تولیدی و رفع موانع تولید در استان استفاده کنیم. وی تصریح کرد: تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی همواره باید نگاه ویژه ای به بازار فروش و بازاریابی در کشور، منطقه و حتی فضای بین المللی داشته باشند و نگاه خود را برای تولید تنها در استان تغییر دهند و دید صادراتی داشته باشند. وی بیان داشت: طرح های تولیدی که بازار فروش و توان صادراتی داشته باشند هیچگاه با مشکل مواجه نخواهند شد لذا تولیدکنندگان استان در این جهت برنامه ریزی و هدف گذاری داشته باشند. همچنین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه هم در این جلسه با ارائه گزارش از وضعیت طرح های صنعتی در استان گفت: ٢۴٠ واحد صنعتی راکد در استان کرمانشاه وجود دارد که در صورت راه اندازی آنها برای پنج هزار و ۶۳۰ نفر اشتغالزایی می شود. به گفته حقیقی، بیشترین تعطیلی واحدهای صنعتی مربوط به صنایع خودرو و برق و پس از آن مربوط به صنایع غذایی و نساجی است. وی اظهار داشت: در ٩ ماه گذشته ١٧ واحد راکد استان با اشتغالزایی ٣٢٢ نفر فعال شده است. وی گفت: حدود ۸۰ درصد واحدهای راکد و نیمه فعال که در استان وجود دارد مربوط به قبل از سال ۱۳۹۲ می باشد و واحدهایی که بعد از سال ۹۲ دچار بحران شدند سهم کمی از اشتغال را دارند وی بیان داشت: قرار است امسال ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور فعال شود و دو هزار طرح نیمه تمام نیز به بهره‌برداری برسد و سهم کرمانشاه از این عدد ۲۳۸ واحد کوچک، ۲۶ واحد متوسط و ۵۳ طرح نیمه تمام است که در مجموع برای این ۳۱۷ واحد ۴۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای ما در نظر گرفته شده است
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه