English

تحقق اقتصاد مقاومتی با مشارکت شهروندان در آبادانی شهر مشهد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توسعه اقتصادی شهر و تحقق اقتصاد مقاومتی با مشارکت شهروندان در عرصه های مختلف عمران و سازندگی شهر امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی ، فرهنگی در جهت رسیدن به نقطه‌های آرمانی است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی بهره وری را افزایش داده و در همین راستا سرعت انجام کارها را نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: در سال‌های دفاع مقدس کمبود منابع بسیاری داشتیم؛ نیروهای انقلابی با تکیه‌بر نیرو و ظرفیت داخلی توانستند حرکت‌های جهادی بسیاری را رقم بزنند.
وی بابیان اینکه تکیه‌بر ظرفیت داخلی به‌عنوان اصل اساسی در کشورمان مطرح است، تصریح کرد: در کشور توان و ظرفیت بالایی در بین نیروهای انقلابی وجود دارد؛ می‌توان جوان‌ها را پای‌کار آورد و با دادن بسترهای مناسب از ظرفیت‌هایی که در اختیاردارند، بهره‌برداری کرد.
تحریم‌ها اثر ناپذیر خواهند شد
این نماینده مجلس ادامه داد: چنانچه بخواهیم از تحریم‌ها تأثیر چندانی بر ما عارض نشود و رسیدن به نقطه‌های آرمانی و اهداف برایمان سهل گردد، می‌بایست توجه دوچندانی بر ظرفیت‌های داخلی خودمان داشته باشیم؛ تکیه‌بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی باید باورهایمان را تقویت کنیم٬ عنوان کرد: شناسایی بسترهای مناسب٬ برنامه‌ریزی دقیق و منظم و تکیه‌بر ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی عوامل تأثیرگذار بر گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور است.
فرهنگ حاشیه شهر مغفول مانده است
پژمان فر در ادامه با اشاره به مسئله حاشیه شهر مشهد بیان کرد: امروز بیش از یک‌میلیون نفر در حاشیه شهر ساکن هستند و با توجه به جمعیت ساکن در این منطقه٬ اقدامات مؤثری در جهت تقویت فرهنگ شهروندان انجام‌نشده است.
وی افزود: بی‌توجهی مسئولان نسبت به مسائل فرهنگی حاشیه شهر باعثشده امروز فقر فرهنگی در این مناطق بیداد کند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای بیرون رفت از این معضل نیاز به چندین برنامه عملیاتی در مدت‌زمان طولانی داریم؛ وباید هم‌افزایی مؤثری در بین افراد ایجاد شود تا شاهد اتفاق‌های خوبی باشیم.
توسعه اقتصادی شهر با مشارکت شهروندان
وی خاطرنشان کرد: در شهر بسترهای اقتصادی فراوانی وجود دارد؛ توسعه اقتصادی شهر امکان‌پذیر نخواهد بود مگر با مشارکت شهروندان در عرصه‌های مختلف شهری.
وی افزود: باید خود را باور داشته باشیم و در راستای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در شهر حرکت کنیم.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه