English

برف و یخبندان مهمان آخر هفته کرمانشاه

سازمان هواشناسی استان کرمانشاه از بروز برف و یخبندان از امروز تا آخر وقت جمعه ۱۳ بهمن ماه خبر داد.

برف و یخبندان مهمان آخر هفته کرمانشاه
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

بنا بر اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، سامانه‌ای ناپایدار به جو استان از عصر امروز سه شنبه ۱۰ بهمن ورود خواهد کرد که متاثر از آن سبب بارش متناوب برف و باران و یخبندان در سطح استان می‌شود.

این سامانه از دو موج تشکیل شده که کم و بیش تا روز جمعه ۱۳ بهمن جو استان را تحت تاثیر قرار می دهد، موج اول این سامانه از عصر امروز تا ظهر چهارشنبه در جو منطقه فعال است و بارش حاصل از آن  ضعیف و پراکنده خواهد بود و هسته سردتر و رطوبت بیشتر موج دوم قرار دارد و در صورتی که این موج در حرکت به سمت شرق دچار تضعیف یا تغییرات شدید نشود، به تناوب سبب بارش برف و باران در نواحی مختلف استان می شود، بگونه‌ای که بارش علاوه بر ارتفاعات، گردنه ها و نواحی سردسیر، بتدریج در مناطق معتدل نیز بصورت برف مشاهده خواهد شد.

گفتنی است که متوسط دمای هوا که طی امروز و فردا به آرامی افزایش می یابد، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تغییرات چشمگیری نخواهد داشت، اما از روز جمعه تا اوایل هفته آینده به شکلی محسوس کاهش خواهد یافت.

با خروج موج دوم این سامانه از جو منطقه، پیش بینی می شود حداقل دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه، به طور غالب بین پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس زیر صفر در نقاط معتدل و سردسیر استان به ثبت برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه