English

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی:

هوای آذربایجان‌شرقی برفی و بارانی می‌شود

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ورود سامانه جدید بارشی به استان از پنجشنبه این هفته، بارش باران و برف استان را فرا می‌گیرد.

هوای آذربایجان‌شرقی برفی و بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد امیدفر با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا روز شنبه تمامی نواحی استان به ویژه نیمه شمالی آن را در برمی گیرد، اظهار داشت: فعالیت این سامانه همچنین موجب غرش آذرخش، مه گرفتگی و وزش باد گاهی تا شدید می شود.

وی با بیان اینکه این سامانه همچنین موجب کاهش محسوس دما می شود، یادآوری کرد: در پی نفوذ این سامانه و آغاز بارش ها، لغزندگی معابر و جاده ها، کولاک برف، کاهش دید و اختلال در تردد خودروها در راه های ارتباطی به ویژه گردنه ها و جاده های کوهستانی و بسته شدن برخی راه های روستایی به ویژه منطقه ارسباران پیش بینی می شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال پرتاب اشیا و سقوط تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهرها بر اثر وزش باد شدید، خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه شد.

امیدفر همچنین با اشاره به سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و اصابت صاعقه، به مسافران و رانندگان توصیه کرد،  از اتراق در کنار رودخانه ها، رفتن به ارتفاعات و سفرهای غیرضروری اجتناب و در کنار رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند.

وی به کوهنوردان توصییه کرد، از فعالیت های کوهنوردی پرهیز کرده و کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقیاظهار کرد: در زمان کنونی( ۹ و ۴۵ دقیقه) میانه با هشت درجه سانتی گراد بالای صفر و هوراند با صفر درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و سردترین شهرهای آذربایجان شرقی بوده و دمای تبریز چهار درجه بالای صفر و آسمان این شهر قسمتی ابری است.  

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه