English

استاندار کرمانشاه:

قصه گویی نقش بسزایی در انتقال ارزش و مفاهیم غنی ایرانی و اسلامی دارد

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین گام‌ها برای انتقال ارزش و مفاهیم توجه به امر قصه گویی و رواج در جامعه است

قصه گویی نقش بسزایی در انتقال ارزش و مفاهیم غنی ایرانی و اسلامی دارد
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، محمد طیب صحرایی در آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد به اهمیت قصه‌گویی اشاره و اظهار کرد: یکی از مهمترین گام‌ها برای انتقال ارزش و مفاهیم توجه به امر قصه گویی و رواج در جامعه است چراکه قصه گویی به نحوی بازتابی از فرهنگ و تمدن یک ملت بوده و ماهیت هر کشور و جامعه به واسطه قصه گویی و زنده نگهداشتن است.

وی افزود: قصه‌گویی قدمتی دیرینه‌ای دارد که از گذشته تا امروز ادامه داشته که جشنواره‌های در این حوزه بهانه خوبی برای سوق دادن فضای فرهنگی جامعه به سوی قصه‌گویی و قصه پردازی خواهد بود.

استاندار کرمانشاه مخاطب اصلی قصه‌ها را کودکان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: با این حال با توجه به حوزه قصه‌گویی می‌توان از این فرصت به عنوان یک موقعیت ارزشمند در راستای آموزش سبک زندگی ایرانی و اسلامی به قشر جوان در آینده استفاده کرد چرا که قشر کود و نوجوان امروز تأثیر بالایی از قصه گویی می‌پردازند.

صحرایی گفت: با برگزاری جشنواره‌های مربوط به حوزه فرهنگی و قصه‌گویی ارزش‌های والای فرهنگی، دینی و انقلابی به راحتی از طریق زبان قصه به نسل کودک و نوجوان قابل انتقال بوده و جوانان مطالبه‌گری در آینده تربیت خواهد کرد.

وی با تاکید بر تربیت قشر اندیشمند به واسطه قصه‌گویی و قصه پردازی برای نسل آینده، عنوان کرد: با توجه به اهمیت قصه‌گویی با هدف تربیت نسلی مطالبه‌گر می‌توان در مسیر تحقق ارزش‌های موجود در بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کرده و ادامه دهنده آرمان‌های امام راحل و خون شهدا بود.

استاندار کرمانشاه محتوای قصه‌ها را یکی از مهم‌ترین عامل تأثیرگذاری بر جامعه هدف خود دانست و بیان کرد: هرچه محتوا و قالب قصه‌ها مناسب‌تر باشد گیرایی بیشتری در مخاطب ایجاد می‌کند و باید توجه داشت که قصه گویی شاخصه‌های اصلی و اصیل ایرانی بوده که برگرفته از قصه‌های قرآنی بوده و باید این رویه ادامه دار باشد.

صحرایی در پایان تاکید کرد: با توجه به تأثیرات قصه بر جامعه و تربیت کودکان نقش مهمی در هدایت انسان‌ها داشته بنابراین باید بکوشیم که از این طریق مفاهیم آموزنده به ویژه برای نسل جوان امروزی تولید محتوا شود. در پایان برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه