English

ویلکان در کرمانشاه فراخوان قصه گویی می‌دهد

به گفته مدیرمسئول و صاحب امتیاز مجله ویلکان، با هدف جمع آوری، حفظ و ترویج فرهنگ بومی استان کرمانشاه، این مجله فراخوان قصه گویی داده است.

ویلکان در کرمانشاه فراخوان قصه گویی می‌دهد
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، مدیرمسئول و صاحب امتیاز مجله ویلکان روز چهارشنبه با ارسال گزارشی به رسانه‌ها توضیح داد که فراخوان قصه گویی با هدف جمع آوری، حفظ و ترویج فرهنگ بومی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

عبدالله‌ مرادی اضافه کرد: روز گذشته استاندار کرمانشاه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان با حضور در غرفه مجله کودک و نوجوان ویلکان از فراخوان قصه‌گویی «راز» رونمایی کرد.

به گفته وی کودکان و نوجوانان می توانند مَتل ها و افسانه های بومی که پدر بزرگ و مادر بزرگ ، مادر و پدرشان برایشان می گویند را با گوشی موبایل ضبط و به شماره ۰۹۱۹۹۱۷۷۱۳۴ از طریق یکی از پیام رسان‌ها ارسال نمایند.

وی افزود: تیم تولید محتوای مجله ویلکان، فایل‌های صوتی را به داستان‌ تبدیل می کند و با تصویرهایی که برای این داستان ترسیم می شود آن را به نام روایت کننده و کودکی که برای ما ارسال کرده است، چاپ می‌کنیم.

مدیرمسئول گروه رسانه‌ای میلکان در ادامه گفت: مجله کودک و نوجوان ویلکان از رسانه های زیر مجموعه این گروه رسانه‌ای طی چند سالی که چاپ و منتشر شده است در راستای ماهنامه ویلکان به عنوان نخستین و تنها مجله اختصاصی کودک و نوجوان استان کرمانشاه اقدام به چاپ مجله ای تمام رنگی در قطع خشتی با محوریت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی برای کودکان کرده است.

به گفته مرادی این مجله در قالب شعر، داستان و سرگرمی‌های جذاب، اقدام به فرهنگ سازی در زمینه‌های مدیریت مصرف، تغذیه سالم، بهداشت، و آشنایی کودکان با آداب و رسوم و تاریخ استان کرمانشاه می کند.

وی تصریح کرد: گروه هنری و تحریریه ویلکان در کنار تهیه مطالب و تصاویر با کمک اساتید نامدار کرمانشاهی اقدام به پرورش استعدادهای ادبی و هنری در زمینه های نویسندگی، شاعری و تصویرگری کرده و به شکل یک باشگاه فرهنگی عمل نموده است.

گفتنی است که مجله کودک و نوجوان ویلکان تنها نشریه کودک استان کرمانشاه است که به اعتقاد گردانندگان آن متناسب با فرهنگ و زیست بوم این خطه غربی کشور منتشر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه