English

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه خبر داد:

خرید ۷۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: تاکنون حدود ۷۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

خرید ۷۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، علی ملکشاهی در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه اظهار کرد: پیش بینی شده بود امسال ۸۱۵ هزار تن گندم در استان تولید شود و از این میزان ۶۱۵ هزار تن آن به صورت تضمینی خریداری شده و مابقی جهت بذر و خود مصرفی کشاورزان باشد.

وی افزود: تاکنون روند تولید و خرید گندم در استان بسیار مناسب بوده و نه تنها رکورد خرید ۷۰۰ هزار تن گندم را داشته‌ایم، بلکه از نظر تولید گندم نیز رتبه سوم کشور را داریم.

ملکشاهی از افزایش ۳۸ درصدی تولید گندم در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: رشد تولید گندم در استان از میانگین کشور که ۳۰ درصد بوده، بیشتر است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای ذخیره و نگهداری گندم خریداری شده در سیلوهای استان مشکلی وجود ندارد، تاکید کرد: مجموع ظرفیت سیلوهای استان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده و در تمام شهرستان‌ها نیز ظرفیت مناسبی داریم.

ملکشاهی از روند پرداخت مطالبات کشاورزان نیز یاد کرد و با بیان اینکه آخرین پرداختی به کشاورزان پنجم تیرماه بوده، یادآور شد: طبق قول‌هایی که دادند مقرر شده تا پایان هفته پرداخت جدید داشته باشیم.

به گفته این مسئول، تاکنون حدود ۲۴ درصد مجموع مطالبات کشاورزان کرمانشاه پرداخت شده که عمدتا مربوط به مناطق گرمسیر بوده و عنوان کرد: حدود ۹۸ درصد پول گندم کاران مناطق گرمسیر استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات کشاورزان سراسری بوده و استان‌ها هیچ دخل و تصرفی در این زمینه ندارند.

ناصر مرادی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز با اشاره به لزوم پرداخت هرچه زودتر مطالبات کشاورزان، گفت: کشاورزان امروز با هزینه‌های فراوانی مواجهند و لازم است مطالبات خود را به موقع دریافت کنند.

وی از هزینه های آزاد کنونی در بخش نهاده‌های کشاورزی یاد کرد و ادامه داد: امروز دیگر چیزی به عنوان نهاده‌های یارانه‌ای و دولتی نداریم که همین امر بخش کشاورزی را با هزینه‌های فراوانی مواجه کرده است. از سوی دیگر بسیاری از کشاورزان تسهیلاتی نیز از سیستم بانکی دریافت کرده‌اند که برای بازپرداخت آن نیازمند وصول مطالباتشان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه