English

حمید رضا نوری:

عملیات خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خواف و سبزوار

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: در راستای حمایت از تولید و دسترنج کشاورزان امسال از الک ۲ در ۲ میلیمتری در آزمایشگاه های مراکز خرید استفاده خواهد شد که این خود باعث کاهش میزان افت در محموله های گندم می شود.

عملیات خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خواف و سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمید رضا نوری مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی عنوان کرد: با خرید تضمینی ۱۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان‌های خواف و سبزوار عملیات خرید تضمینی این محصول راهبردی در استان آغاز شد.

نوری ادامه داد: خرید تضمینی گندم امسال در ۵۹ مرکز خرید شهرستانهای زیر کشت این محصول انجام می‌شود و قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال جاری با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۱۰۵ هزار ریال است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: این قیمت با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید خواهد بود.

وی اعلام کرد: امسال علاوه بر قیمت پایه خرید تضمینی گندم مبلغ ۱۰ هزار ریال در هر کیلوگرم به عنوان جایزه به کشاورزانی که دسترنج خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی در سراسر استان تحویل نمایند پرداخت و به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

نوری متذکر شد: پیش بینی می شود از مجموع  ۲۰۴ هزار هکتار سطح زیر کشت، بیش از ۲۷۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی شود.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در حوزه کنترل کیفیت گندم ها تاکید کرد: امسال محموله های گندم با ۲ درصد سن زدگی ۳۵۰ ریال با کاهش قیمت و با بیش از چهار درصد سن زدگی با ۲۰۰ ریال کاهش قیمت در ازای هرکیلو گندم مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از تولید و دسترنج کشاورزان امسال از الک ۲ در ۲ میلیمتری در آزمایشگاه های مراکز خرید استفاده خواهد شد که این خود باعث کاهش میزان افت در محموله های گندم می شود.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی، به همراه داشتن کپی مدارک شناسایی و تاییدیه حساب بانک کشاورزی را از مهمترین الزامات روند خرید تضمینی در مراکز خرید برای کشاورزان برشمرد.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز خرید تضمینی یاداور شد: ارسال دستورالعمل پروتکل های بهداشتی برای تمامی مراکز خرید، برنامه ریزی و جلوگیری از تردد رانندگان در مراکز خرید، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ملزومات بهداشتی برای تمامی پرسنل حاضر در مراکز خرید از مهمترین تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری است.

نوری در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم که با تامین اعتبارات صورت گرفته پرداختی وجوه گندم خریداری شده در کوتاهترین زمان ممکن به حساب گندمکاران واریز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه