English

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به کرمانشاه:

مددجویان کمیته امداد و بهزیستی کرمانشاه ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات ضروری می‌گیرند+فیلم

رئیس بنیاد مستضعفان کشور از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به هر کدام از نهادهای کمیته امداد و بهزیستی استان به منظور امور معیشتی و نیازهای جاری ضروری خبر داد.

مددجویان کمیته امداد و بهزیستی کرمانشاه ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات ضروری می‌گیرند+فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس بنیاد مستضعفان کشور در سفر به استان کرمانشاه و نشست خبری گفت: به منظور کمک های راهبردی برای قشر آسیب پذیر کشور و استان، ۱۰ میلیارد تومان برای کمک‌های معیشتی و ضروری به هر کدام از دستگاه‌های کمیته امداد و بهزیستی استان کرمانشاه اختصاص یافت.

پرویز فتاح اظهار داشت: در جریان این سفر بازدیدهایی انجام و مسائل استان با دقت و حساسیت بررسی شد و نواقص و کمبودهایی که در بنیاد وجود داشت بیان شد و در همین مدت کوتاهی که استاندار کرمانشاه فعالیت خود را شروع کرده در حوزه بنیاد مستضعفان پیشرفت‌هایی حاصل شده و گره‌های چند سال قبل در این چند ماه باز شده و این تغییر رفتار و نگاه حمایتی از صنعت و سرمایه‌گذاری را بیشتر در تیم استانداری مشاهده می‌کنیم.

فتاح گفت: هر چند امروز ۴۰ واحد مسکونی متعلق به خانواده‌های دارای حداقل دو معلول در استان افتتاح شد، اما در واقع جشن افتتاح 14 هزارمین واحد مسکونی معلولان در کشور بود و این تعداد واحد با حمایت دستگاه‌های مختلف به خوبی ساخته شد.

وی افزود: فردا نیز ۱۰ هزارمین واحد مسکونی محرومان در استان کردستان افتتاح می‌پیچد که بخشی از آن مربوط به استان کرمانشاه است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه در کرمانشاه 850 واحد مربوط به محرومان در حال احداث است که عمده آن‌ها ساخته شده است عنوان کرد: این 850 واحد در نیمه دوم سال یا نهایتاً پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

فتاح از اختصاص 10 میلیارد تومان به هر کدام از نهادهای کمیته امداد و بهزیستی استان به منظور امور معیشتی و نیازهای جاری ضروری خبر داد که با نظارت استاندار هزینه می‌شود گفت: علاوه بر تسهیلات دولت از محل تبصره 16 و 18، 50 میلیارد تومان از منابع بانک سینا در قالب وام ضروری و اشتغال در هفته جاری به استان کرمانشاه تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 250 میلیارد تومان برای مناطق محروم از جمله فیروزآباد، مسکن، نسبت قرض‌الحسنه و تهیه بسته‌های معیشتی در استان هزینه شد افزود: سال گذشته 70 هزار بسته معیشتی در استان توزیع شد.

فتاح با بیان اینکه بنیاد مسکن در دو سال گذشته در منطقه فیروزآباد مستقر شده است گفت: امسال 35 میلیارد تومان برای این منطقه تخصیص یافته که در راستای محرومیت‌زدایی هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی تصمیمات مهمی گرفته شده افزود: کارخانه قوطی‌سازی که در خاورمیانه نمونه است بدهی 60 میلیون یورویی به صندوق توسعه ملی داشت و پرداخت آن دشوار بود اما تمام این بدهی تسویه شد و 2100 میلیارد تومان برای ما هزینه به دنبال داشت.

فتاح بیان کرد: مجتمع تجاری اقتصادی از سال‌ها قبل در کرمانشاه در مسیر طاقبستان بلاتکلیف بود که سرمایه‌گذار آن بانک انصار بود و بعد از ادغام مشکلاتی ایجاد شد و بنیاد مستضعفان سهم این بانک را با 65 میلیارد تومان خرید و برای سرمایه‌گذاری در این پروژه با شهرداری و استانداری توافق شده است.

وی افزود: مجموع سرمایه گذاری بنیاد در این پروژه 2000 میلیارد تومان است که در اشتغال ‌و رونق استان بسیار مؤثر است و 500 میلیارد تومان نیز از محل بانک سینا به آن تعلق می‌گیرد و با شهرداری رایزنی شده که مشکلات مربوط به پروانه و مجوز رفع شود.

فتاح با بیان اینکه طرح کشاورزی بیستون در مرز خسروی در حال اجرا است گفت: سدی در این منطقه ساخته شده و 800 هکتار زمین در اختیار ما است و نوع کشت منطقه در حال تغییر است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور افزود: در مرحله جدید اقدامات بنیاد مستضعفان در مرز، 1000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و در این منطقه تاثیرات بسیاری بر اشتغال و تولید خواهد داشت.

وی بیان کرد: زمین 47 هکتاری متعلق به بنیاد مستضعفان برای ساخت پروژه 5400 واحدی نهضت ملی مسکن در اختیار دولت قرار گرفته و 3000 میلیارد تومان نیز تسهیلات به ازای هر واحد 550 میلیارد تومان از محل منابع بانک سینا پرداخت می‌شود.

فتاح با بیان اینکه در هر سال یک منطقه برای محرومیت‌زدایی به بنیاد مستضعفان معرفی می‌شود گفت: در زمان زلزله سرپل‌ذهاب مورد توجه بود و اکنون بنیاد در فیروزآباد متمرکز شده و با اتمام فعالیت‌ها در این منطقه با پیشنهاد استاندار منطقه دیگری مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی درخواست‌های استان نیاز به بررسی کارشناسی دارد گفت: بنیاد مستضعفان علاقه‌مند به حضور در کرمانشاه است و بخشی نیز به مسئولان مربوط است که تا چه حد زمینه برای سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.

فتاح بیان کرد: در زمینه مراسم راهپیمایی اربعین مسئولیت‌هایی به عهده بنیاد مستضعفان گذاشته شده که تأمین آب توسط شرکت زمزم یکی از این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده در نقاط مهم مرزی موکب راه‌اندازی شود و امسال پررنگ حضور داریم گفت: موکب ما فراتر از یک موکب عمل می‌کند و موکب‌های همجوار را نیز تغذیه می‌کند.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: امروز روز خوبی برای استان کرمانشاه بود و بازدید از فعالیت‌های صنعتی با همت بنیاد مستضعفان و افتتاح و تحویل 14 هزارمین واحد مسکن برای افرادی که حداقل دو معلول دارند انجام شد.

وی عنوان کرد: امروز باید دغدغه مشترک همه ما از مردم و مسئولان ایجاد اشتغال مولد و پایدار باشد و بنیاد مستضعفان به عنوان نهاد انقلابی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و در زمینه صنعت، کشاورزی و گردشگری توافقات بسیار خوبی انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه