English

روند جدید محاسبه قبوض برق از ابتدای بهمن

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه روند محاسبه قبوض برق مشترکین از ابتدای بهمن سال جاری در مسیر توزیع عادلانه یارانه برقی محاسبه می گردد، گفت: سه شاخصه کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف برقی مشترکین خانگی براساس کارشناسی تخصصی محاسبه می گردد.

روند جدید محاسبه قبوض برق از ابتدای بهمن

به گزارش خبرگزاری موج، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در خصوص نحوه محاسبه قبوض برق از اول بهمن ماه و شیوه عادلانه شدن یارانه برق پرداخت ابراز داشت: در این شیوه چهار پله برای میزان مصرف برق تعریف شده که چنانچه میزان مصرف برق یک مشترک افزایش یابد، به صورت پلکانی بهای برق نیز بالا خواهد رفت.

محمد مرادی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، هدف از اجرای طرح جدید تعرفه گذاری قبوض برق را تامین برق پایدار برای مشترکین،صرفه جویی در مصرف و عادلانه شدن یارانه برق عنوان کرد و اظهار داشت: شاخصه کم مصرفی الگوی مصرف برق برای هر مشترک 80 تا 200 کیلووات ساعت محاسبه شده که بر این اساس پله اول تا مصرف 200 کیلووات برساعت در ماه تعریف شده که چنانچه میزان مصرف مشترک در همین محدوده باشد، قبض برق او به شیوه قبل محاسبه شده و افزایش نخواهد داشت اما در مسیر پلکانی به ازای هر افزایش مصرف، قطعا افزایش پرداخت هزینه را در بر خواهد داشت.

وی پله دوم برای مصرف را تا 300 کیلووات ساعت است که تا میزان 200 کیلووات ساعت آن با تعرفه عادی حساب عنوان کرد و افزود: برای 200 تا 300 کیلووات معادل 1.5 برابر قیمت تامین برق به قبض اضافه خواهد شد و پله بعدی مصرف تا 400 کیلووات ساعت است که تا 200کیلووات آن بر اساس تعرفه عادی، برای 200 تا 300 کیلووات 1.5 برابر قیمت تامین برق و برای 300 تا 400 کیلووات دو برابر قیمت تامین برق اضافه خواهد شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ادامه داد: برای مشترکینی که بیش از 400 کیلووات ساعت مصرف دارند نیز شیوه مصرف تا 400 کیلووات مانند پله قبل و برای بیش از 400 کیلووات ساعت نیز 2.5 برابر قیمت تامین برق حساب خواهد شد.

مرادی خاطرنشان کرد: 

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق با بیان اینکه این شیوه مصرف فقط برای مشترکین بخش خانگی است، عنوان کرد: 75 درصد مشترکین برق مصرف تا 200 کیلووات ساعت دارند و افزایشی برای آنها اعمال نمی‌شود.

مرادی تعداد مشترکینی که مصرف برق تا 80 کیلووات ساعت دارند( کم مصرف) را 10 درصد معادل حدود 67 هزار مشترک، تعداد مشترکینی که 80 تا 200 کیلووات ساعت مصرف دارند( خوش مصرف) را 65 درصد معادل 437 هزار مشترک و تعداد مشترکینی که بیش از 200 کیلووات ساعت مصرف دارند( پر مصرف) را نیز 25 درصد معادل 168 هزار مشترک اعلام کرد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه این میزان مصرف برای هشت ماه از سال که میزان مصرف معمولی است اعلام شده و برای ماه‌های گرم بر اساس نوع گرمسیر یا سردسیر بودن هر شهرستان میزان سقف مصرف تغییر می‌کند.

مرادی تاکید کرد: به علاوه برای تسهیل شیوه محاسبه قبوض، از ابتدای بهمن قبوض برق ماهیانه صادر خواهد شد.

وی به مردم توصیه کرد برای اینکه بتوانند میزان مصرف و هزینه برق خود را مدیریت کنند، از اپلیکیشن "برق من" استفاده کنند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر چیزی به اسم "برق امید" نداریم، عنوان کرد: تنها برای مشترکین کمیته امداد و بهزیستی که 50 درصد الگوی مصرف یعنی 100 کیلووات ساعت را رعایت کنند، برق رایگان است.

مرادی در ادامه از معضلات پیش روی شرکت توزیع نیروی برق استان هم یاد کرد و سرقت ها را یکی از مهمترین این موارد اعلام کرد و یادآور شد: البته در پنج ماهه دوم سال نسبت به پنج ماهه اول سال در تعداد سرقت‌های تجهیزات برق کاهش 28 درصدی و در ارزش تجهیزات سرقت شده 33 درصد کاهش داشتیم که ناشی از افزایش حساسیت ها و تشدید نظارت ها است.

وی یکی دیگر از معضلات پیش روی برق را فعالیت رمز ارزها با مصرف قابل توجه اعلام کرد و ادامه داد: در استان کرمانشاه هیچ مرکز مجوز داری برای تولید رمز ارز وجود ندارد و این ابتدای سال تا کنون بیش از ۳ هزار مرکز تولید رمز ارز در استان کشف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه