English

مدیرعامل آب و فاضلاب کرمانشاه خبر داد:

جهش آبی روستاهای کرمانشاه در یک پروسه اعتباری مدون

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در آستانه دهه فجر از یک برنامه ریزی مدون برای آبرسانی پایدار به روستاهای کرمانشاه از محل اعتبارات استانی، ملی و محرومیت زدایی خبر داد.

جهش آبی روستاهای کرمانشاه در یک پروسه اعتباری مدون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در نشستی به منظور اعلام برنامه های گرامیداشت دهه فجر از افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۷ پروژه آبرسانی روستایی در کزمانشاه همزمان با دهه مبارک فجر با آبرسانی به ۲۸۷ روستا خبر داد و ابراز داشت: در پروژه آبرسانی به روستاهای استان مجموعا بیش از ۲۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

علیرضا کاکاوند ادامه داد:  ۴۱ پروژه آبرسانی روستایی در استان نیز با اعتبار ۹۳۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، اسلام آبادغرب، دالاهو، گیلانغرب، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، سنقر و کلیایی و صحنه که ۱۲۲ روستا با جمعیت ۳۵ هزار نفر را در بر می گیرد، از نعمت آب شرب برخوردار می شوند.

وی تصریح کرد: پروژه آبرسانی به مجتمع های شادمان، سراب نیلوفر و هفت آشیان در شهرستان کرمانشاه، مجتمع مامیشان در شهرستان ثلاث باباجانی و مجتمع چله گیلانغرب را از مهمترین پروژه های افتتاحی هستند و همچنین ۲۶ پروژه آبرسانی روستایی هم در استان کرمانشاه  کلنگ زنی می شود که با اجرای این طرح‌ها برای حدود ۱۶۵ روستای استان در شهرستانهای صحنه، هرسین، سنقر و کلیایی، اسلام آباد غرب، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین و کرمانشاه آبرسانی انجام می گردد.

کاکاوند اعتبار پروژه‌هایی که قرار است کلنگ زنی شود را نیز بیش از ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: جمعیتی بالغ بر ۴۱ هزار نفر از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

به گفته این مسئول، بخش قابل توجهی از این ۱۶۵ روستا تا خرداد سال آینده و قبل از شروع فصل گرما از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

وی مجموع اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیمی که با افتتاح و کلنگ زنی این طرح‌ها در استان ایجاد می‌شود را نیز حدود ۴۴۰ نفر برآورد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: به علاوه در این دهه دو آزمایشگاه آب در شهرستان‌های دالاهو و هرسین و همچنین پکیج تصفیه خانه آب تازه آباد نیز افتتاح خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه