English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

اعتبارات آب را از کاغذ بازی های اداری معاف کنید، بحران بی آبی در کرمانشاه جدی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تأکید بر معافیت بودجه‌های تخصیص به حوزه آبی استان از بروکراسی های ادا ی، گفت:چشمه ها ۷۰ درصد و میزان دبی چاه‌های استان نیز به طور میانگین سه لیتر در ثانیه کاهش داشته است.

اعتبارات آب را از کاغذ بازی های اداری معاف کنید، بحران بی آبی در کرمانشاه جدی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ستاد بحران استان کرمانشاه با هشدار نسبت به کاهش چشمگیر ۲۵۰ لیتر بر ثانیه چاه‌های تامین آب شهر کرمانشاه، ابراز داشت: طی دو هفته اخیر وضعیت منابع آبی استان بسیار بدتر شده، بگونه‌ای که فقط در چاه‌های تامین آب شهر کرمانشاه ۲۵۰ لیتر در ثانیه افت دبی داشته‌ایم.

علیرضا کاکاوند همچنین از کاهش ۸۷ درصدی دبی آب سراب قنبر به عنوان یکی از منابع مهم تامین آب شهر کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: دبی آب سراب قنبر نیز از ۳۱۰ لیتر در ثانیه اکنون به ۷۰ لیتر رسیده است.

وی تصریح کرد: در چاه‌های ده پهن و  میاندربند نیز با خشک شدن چهار حلقه چاه  و نیاز به حفر عمیق تر ۳۰ حلقه چاه با کاهش جدی دبی آب مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه با وجود کاهش منابع آبی اما با مشکل حادی برای تامین آب شهرها و روستاها مواجه نیستیم و وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر است، اظهار کرد: سال گذشته در چنین ایامی در پاوه، نودشه، باینگان، هرسین و روانسر مشکل آب داشتیم که اکنون مشکل این مناطق حل شده است.

وی در خصوص روند آبرسانی به روستاهای استان نیز گفت: به علاوه در سال گذشته در چنین ایامی به ۱۷۰ روستا آبرسانی سیار داشتیم که اکنون این تعداد به ۱۳۹ روستا رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با ابراز نگرانی از احتمال افزایش مصرف آب طی روزهای آتی خصوصاً در ایام عید قربان، تأکید کرد: دستگاه‌های مربوطه می بایست برای اینکه در این ایام با مشکل جدی مواجه نشویم، هرچه زودتر نسبت به تأمین برق برخی از چاه‌های استان از جمله چاه منطقه ظفر، چاه دانشکده کشاورزی، چاه موشاخانی و چاه مومیوند اقدام کنند.

کاکاوند سپس به بیان درخواست های خود پرداخت و گفت: مهمترین درخواست ما تخصیص اعتبار است، زیرا از اعتبارات سال ۱۴۰۰ ریالی دریافت نکردیم.

 کاکاوند همچنین از دستگاه‌هایی که تانکر در اختیار دارند درخواست کرد تانکر خود را خصوصاً برای آبرسانی به شهرستان‌های مرزی مانند پاوه و ثلاث باباجانی در اختیار آب و فاضلاب قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه