English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه :

کرمانشاهیان روزانه ۲۲۳ لیتر بر سرانه آب مصرف می کنند/ آب منطقه ای هزار لیتر آب را تا تیرماه وارد مدار می کند

علی کاکاوند گفت:با توجه به کاهش ۱۹۰ میلیمتری بارش در سطح استان، مصرف سرانه شبانه روز کرمانشاهیان ۲۲۳ لیتر است، این در حالی است که سرانه مصرف کشوری ۱۷۰ لیتر است.

کرمانشاهیان روزانه ۲۲۳ لیتر بر سرانه آب مصرف می کنند/ آب منطقه ای هزار لیتر آب را تا تیرماه وارد مدار می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در نشست خبری با اشاره به کاهش بارش های سال آبی جاری که با کاهش چهل درصدی در سطح استان روبرو است، ابراز داشت: طی برنامه ریزی انجام شده در سال ۹۴ قرار بر این بوده که تامین آب بلندمدت کرمانشاه با ۲۵۰۰ لیتر بر ثانیه از طریق سد گاوشان باشد که طرح به دلیل نواقص الان بصورت دور زده شده از سد گاوشان بصورت تصفیه نشده ۷۰۰ لیتر به کرمانشاه می رسد.

کاکاوند تاکید کرد: نیاز تامین آب شرب کرمانشاه از طریق مخازن ۲۵۰ هزار متر مکعب است و این در حالی است که در حال حاضر ۱۲۹ هزار متر مکعب در کرمانشاه موجود می باشد.

تا تیرماه هزار لیتر آب تصفیه خانه عمران وارد مدار آبی کرمانشاه می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از قول مساعد آب منطقه ای کرمانشاه برای تأمین هزار لیتری تا تیرماه سال جاری خبر داد و افزود: طی رایزنی های مداوم این قول به شرکت آب و فاضلاب استان داده شده و امیدواریم هر چه زودتر عملیاتی گردد.

وی تصریح کرد: شبها اکثر مخازن را نیم بست می کنیم اما در طول روز مخازن جمهوری، فردوسی و بخش هایی از زیباشهر از ساعت ۲ تا ۵ عصر بسته می شود که محلات متخصصین، خیام، بهار، منزه و ارتفاعات مهدیه با قطعی مقطعی روبرو خواهند بود.

کاکاوند با انتقاد از عدم هماهنگی ارگان‌های لوله گذار همچون گاز و شهرداری که اقدام به لوله گذاری نامتوازن در سطح شهر می کنند، خاطرنشان ساخت: قطعی ۵ روزه اخیر خیابان شهید جعفری کرمانشاه، حاصل قیچی شدن لوله انشعاب بزرگ آب خیابان این محلات به دلیل همجواری با لوله گاز غیراستاندارد در کنار لوله آب  و از طرفی ساختمان سازی با ماشین های سنگین که توسط شهرداری کرمانشاه اجازه تردد پیدا کرده اند و باعث خسارات زیادی به مشترکین این منطقه شده اند.

وی از جهش های ۱۲ درصدی حوزه آب و فاضلاب استان در سال جاری خبر داد و گفت:  امسال ردیف اعتبار تنش آبی استان کرمانشاه به ۱۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، اعتبارات روستایی به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان و در بخش فاضلاب شهر کرمانشاه نیز ۱۹۰ میلیارد تومان مصوب شده است که هنوز تامین نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه برنامه های پیش رو برای اعتبارات اختصاصی نیز اظهار داشت: در حوزه روستایی امسال با حفر ۷۰ حلقه چاه برای ۴۵۰ روستا مشکل آبشان مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷۰ روستا را بصورت سیار آبرسانی می کنیم و اما پیش بینی می کنیم این تعداد به ۳۰۰ روستا برسد که با رایزنی های انجام شده و البته کمک از بخش خصوصی درصدد هستیم که تانکرهای لازم را تامین کنیم.

علوم پزشکی کرمانشاه  ۱۰ میلیارد تومان بدهی آبی دارد

کاکاوند در خصوص بدهکاران آبی کرمانشاه نیز اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان از بخش های مختلف طلب دارد که بزرگترین بدهی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ۱۰ میلیارد تومان است و مدت زمان بدهی آنها بیش از ۴ سال است و کرونا و مشکلات آنرا بهانه عدم پرداخت خود می کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه در خصوص روند آبیاری فضای سبز سطح شهر کرمانشاه ضمن گلایه از روند کاری شهرداری کرمانشاه، خاطرنشان ساخت: شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از همین الان بصورت کامل آمادگی دارد که پس آب های فاضلابی خود را به سرعت در اختیار شهرداری قرار دهد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه