English

تکمیل پروژه سد گاوشان، تنها را نجات تأمین آب کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم راه‌اندازی تجهیزات سد گاوشان برای تأمین آب شرب کرمانشاه، گفت: طی آخرین پیگیری‌ها با آب منطقه‌ای کرمانشاه، این قول را داده‌اند که تا خرداد سال 1400 سد گاوشان آب موردنیاز شهر کرمانشاه را تأمین کند.

تکمیل پروژه سد گاوشان، تنها را نجات تأمین آب کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، علیرضا کاکاوند در نشست خبری مجازی ارائه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در سال جاری، ابراز داشت: هم‌زمان با دهه فجر 18 پروژه آب و فاضلاب در استان کرمانشاه درزمینهٔ آب، فاضلاب، ایستگاه پمپاژ و ... در استان افتتاح خواهد شد که برای اجرای آن‌ها بیش از 262 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی با تأکید بر اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها 12500روستایی از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد، افزود: اجرای این طرح‌ها برای 50 نفر به‌صورت مستقیم و 92 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه آب‌رسانی به 44 روستای استان را ازجمله مهم‌ترین این طرح‌ها برشمرد و یادآوری کرد: این روستاها عمدتاً در هفت شهرستان هستند و با بهره‌برداری از این طرح‌های آب‌رسانی، 12 هزار و 500 نفر از جمعیت روستاهای استان تحت پوشش شبکه آب آشامیدنی سالم خواهد رفت.

به گفته کاکاوند، ایستگاه پمپاژ شهر روانسر با ظرفیت پمپاژ 100 لیتر در ثانیه نیز از دیگر این طرح‌ها است که مشکل کمبود و افت فشار این شهر را تا حدودی مرتفع خواهد کرد.

وی تأکید کرد: آب‌رسانی به شهر صحنه از محل سراب صحنه نیز از دیگر طرح‌های مهمی است که در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بابیان اینکه طرح‌های مهم دیگری هم در آستانه بهره‌برداری در استان داریم که افتتاح آن‌ها در قالب پوش هر هفته "الف. ب. ایران" دیده‌شده، خاطرنشان کرد: ازجمله این طرح‌ها تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هرسین است که سال‌ها نیمه‌تمام مانده بود که افتتاح آن اوایل اسفندماه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت پوشش آب روستاهای استان داشت و عنوان کرد: بدون احتساب طرح‌هایی که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، 1888 روستا در استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

کاکاوند از وعده تأمین آب 100 روستای استان کرمانشاه برای امسال هم یادکرد و افزود: تاکنون 76 روستای استان در قالب طرح‌های مختلف آب‌رسانی شده و آب‌رسانی به مابقی روستاها نیز در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی