English

معاون شهردار کرمانشاه در پاسخ به موج:

مدرس پیاده راه بشود، پروژه‌های نیمه‌کاره زودتر تمام می‌شود

محسن ارجمندی در پاسخ به سؤال خبرگزاری موج مبنی بر ترس نیمه‌تمام ماندن پروژه پیاده راه مدرس همچون پروژه‌های گذشته تأکید کرد: با عملیاتی شدن این طرح، پروژه‌های نیمه‌کاره تعریض، مترو و مجتمع فیروزه نیز زودتر به اتمام خواهد رسید.

مدرس پیاده راه بشود، پروژه‌های نیمه‌کاره زودتر تمام می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حدود چند ماهی است که خبر پیاده راه شدن خیابان مدرس کرمانشاه که به‌عنوان یکی از شاه‌راه اصلی شهر به لحاظ تاریخی، فرهنگی، تجار، پزشکی و ... بسیار حائز اهمیت می‌باشد توسط شهردار کرمانشاه و به پشتوانه اعتماد استاندار کرمانشاه بر سر زبان‌ها افتاده است، اما نکته قابل‌توجه در بحث عملیاتی شدن پروژه پیاده راه خیابان مدرس بسیار مهم قلمداد می‌شود، نحوه عملیاتی شدن، نحوه برخورد کسبه و بازاریان به روند اجرایی پیاده راه خیابان مدرس، چگونگی تردد در مسیرهای پزشکی، اداری و تجاری این منطقه و ... است.

واقع امر این است که یدک کشیدن نام کلان‌شهر برای کرمانشاه به‌خودی‌خود، برآورده شدن توقعات و نیازهایی را برای شهروندانش می‌طلبد که شاید بتوان گفت که حل مشکل خیابان مدرس به آن وسعت طولی، باوجود آن‌همه کسبه از صنوف مختلف از بازاری گرفته تا اداری، بانکی، درمانی و حتی پزشکی و حجم ترافیکی که دائماً باعث تأخیر و مشکلات متعاقب آن شده، به‌عنوان مطالبه جدی همواره از سوی مردم بیان‌شده است.

البته طی سال‌های گذشته شهرداری کرمانشاه با رؤسای مختلف طرح‌های زیادی برای حل موقتی و دائم این مشکل را پیشنهاد و حتی تا حدی عملیاتی ساخته است، همچون طرح تعریض پیاده‌روهای دوطرفه خیابان مدرس که اگرچه شهرداری کرمانشاه در واحدهای تازه‌ساز و تحت تملک دولتی توانست تا حدودی این امر را پیش ببرد اما به لحاظ مقاومت خصوصی در حال حاضر عملاً متوقف است، طرح ساخت پارکینگ‌های طبقاتی در مسیر خیابان مدرس نیز طرح دیگری بود که نمونه متوقف‌شده آن را می‌توان در پروژه فیروزه مشاهده کرد که با گذشت چند صباح دیگر کم‌کم به سیر پروژه‌های میراث فرهنگی خواهد پیوست، یک‌طرفه کردن بخشی از مسیر پرتردد خیابان مدرس که می‌بایست فقط مختص به تاکسی‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی ‌باشد که اگرچه این طرح در حال اجرایی شدن است اما در عمل همچون مسیر مسابقات اتومبیل‌رانی با مانع، خودروهای در مسیر رفت به هر بهانه و با سرعت ویراژ سعی در پیمودن راه ممنوعه را دارند و...

حدود چند ماه پیش بود که در نشست استاندار کرمانشاه با شهردار کرمانشاه خبر پیاده راه شدن خیابان مدرس در مسیری به طول 1840 متر رسانه‌ای شد که در آن خبر آمده بود که تنها راه حمل‌ونقلی در مسیر پیاده را خیابان مدرس از طرف خط ویژه حمل‌ونقل عمومی خواهد بود و دیگر هیچ خودرویی حق ورود در مسیر اصلی خیابان مدرس را نخواهد شد.

پروژه‌ای که خوب موافقان و مخالفان زیادی را با خود همراه کرد و شهردار کرمانشاه نیز در نشست اخیر خبری خود به‌صراحت ضمن دفاع از جنبه‌های کارشناسی شده پروژه‌ها پیاده راه خیابان مدرس و انتقاد از دست‌اندازی و کارشکنی‌های فردی به طمع دریافت سود شخصی، صراحتاً عنوان کرد که " تا تمامی کسبه و بازاریان حاضر در خیابان مدرس تومار رضایت خود را امضا نکنند، این طرح را در کرمانشاه اجرایی نخواهد کرد."

معاون شهردار کرمانشاه

از قرار معلوم گویا صنوف و بازاریان با طرح موافقت کرده و بنا بر گفته معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری کرمانشاه ، سیر مطالعاتی و منابع مالی و بودجه آن نیز تأمین‌شده و به‌شرط راه افتادن کار ظرف مدت حداکثر 6 ماه طرح پیاده راه خیابان مدرس کرمانشاه اجرایی خواهد شد.

محسن ارجمندی با تأکید بر اینکه احداث "پیاده راه" رونق را به خیابان مدرس بازمی‌گرداند،  بابیان اینکه کرمانشاه به‌عنوان یک کلان‌شهر باید استاندارد و ویژگی‌های یک کلان‌شهر را داشته باشد، به پروژه "پیاده‌راه" و «بی.آر.تی» مدرس پرداخت و گفت: یکی از مطالبات به‌حق مردم و نیز یکی از نیازهای شهر کرمانشاه بر اساس مطالعات به‌عمل‌آمده، احداث پیاده‌راه در محور میدان آزادی به میدان انقلاب بود. که سه‌راه «سبزه‌میدان» میدان «غدیر» را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این امر در این منطقه یک ضرورت است و شرایط خیابان مدرس برای احداث پیاده‌راه مناسب و ضروری است.

ارجمندی با اشاره به ارزش تاریخی و نقش اجتماعی خیابان مدرس در شهر کرمانشاه، تأکید کرد: احداث پیاده‌راه در این خیابان موجب امنیت بیشتر و رونق اقتصادی برای کسبه خواهد شد.

وی در پایان بابیان اینکه بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده، در دو طرف این خیابان پیاده‌راه و در وسط خط BRT احداث خواهد شد، گفت: اتمام این پروژه بین  4 تا ۶ ماه طول خواهد کشید و می‌کوشیم در سال جاری ساخت این پروژه را آغاز کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه