English

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

تغییر کاربری ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه ممنوع شد

فرماندار کرمانشاه با اشاره به تشکیل پرونده برای 600 مورد از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سال گذشته در حوزه شهرستان کرمانشاه، گفت: درنهایت جلوی تغییر کاربری 120 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان را گرفتیم.

تغییر کاربری 120 هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، فرماندار کرمانشاه در جلسه شورای کشاورزی و کمیته حفاظت از منابع آب شهرستان کرمانشاه با اشاره به‌ضرورت حفاظت از منابع آبی در شرایط کنونی که با بحران کم‌آبی مواجه هستیم، اظهار کرد: برای جلوگیری از بحران آب باید منابع آبی موجود را مدیریت کرد که در این راستا از ابتدای امسال 70 حلقه چاه آب غیرمجاز در محدوده شهرستان کرمانشاه از سوی امور آب و کمیته حفاظت از منابع آب مسدود شده است.

وی بابیان اینکه در سنوات گذشته اقدامات خوبی برای مدیریت منابع آبی شهرستان کرمانشاه انجام‌شده، گفت: از نمونه کارهای خوب‌ صورت گرفته می‌توان به مدیریت چاه‌های آب محدوده سراب نیلوفر کرمانشاه اشاره کرد که اگر طرح‌های کمیته آب شهرستان برای جلوگیری از حفر چاه‌های جدید و انسداد چاه‌های اضافه در سنوات گذشته نبود، خشک بودن امروز سراب نیلوفر دور از انتظار نبود.

فرماندار کرمانشاه از مدیران حوزه شهرستان کرمانشاه خواست تا با جدیت تمام در جهت حفظ منابع آب و جلوگیری از ساخت‌وساز در حریم و بستر رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

رنجبر در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی کرمانشاه، اظهار کرد: این شهرستان با 300 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 40 هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی یکی از شهرستان‌های مستعد کشور در بخش کشاورزی است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه ضرورت دارد، اضافه کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان استفاده شود.

فرماندار کرمانشاه در پایان اشاره‌ای هم به مشکلات این روزهای پیش روی کشاورزان برای تأمین سوخت موردنیاز ادوات بخش کشاورزی داشت و خواستار رسیدگی مسئولین کشاورزی برای حل مشکلات این کشاورزان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی