English

استاندار کرمانشاه:

پایگاه‌های اطفا حریق منابع طبیعی کرمانشاه تجهیز می‌شود

هوشنگ بازوند گفت: باید تلاش، ایثار و فداکاری دوستداران محیط‌زیست در کرمانشاه به‌عنوان الگویی مناسب در سطح کشور معرفی شود تا حساسیت و مسئولیت‌پذیری همه مردم برای حفظ این ثروت بین نسلی بیشتر شود.

پایگاه‌های اطفا حریق منابع طبیعی کرمانشاه تجهیز می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در نشستی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به لزوم تجهیز پایگاه‌های اطفای حریق کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند در بحران آتش‌سوزی بوزین و مرخیل با مشارکت مردمی موفق به مهار آتش شدیم، اما دارا بودن تجهیزات مناسب اطفای حریق کرمانشاه لازمه حفاظت از منابع طبیعی است.

مقام ارشد استان ضمن اظهار تشکر و قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مدیرکل و پرسنل منابع طبیعی تصریح کرد: مردم کرمانشاه بسیار علاقه‌مند به منابع طبیعی هستند و برای حفاظت از این عنوان سرمایه ارزشمند جان خودشان را فدای حفظ این ثروت عظیم می‌نمایند.

وی افزود: باید تلاش کنیم؛ این سرمایه برای نسل‌های آینده حفظ شود و‌ سطح مسئولیت‌پذیری اجتماعی را نسبت به این مهم افزایش دهیم در بوزین و مرخیل شاهد بودیم که مردم برای حفظ منابع طبیعی جان‌فشانی و ایثار کردند و این اقدام در تاریخ به یادگار باقی خواهد ماند.

بازوند بابیان اینکه منابع طبیعی و پوشش‌های جنگلی منابع بی‌بدیلی هستند؛ خاطرنشان ساخت: این سرمایه ارزشمند ممکن است در هرزمانی در معرض خطر و‌ تهدید باشند و بر این اساس نیازمند حمایت دستگاه‌های ملی برای تقویت پایگاه‌های اطفاء حریق و جذب نیروهای توانمند به‌صورت فصلی نیرو هستیم.

وی با تأکید بر بروز کردن پایگاه اطفای حریق کرمانشاه افزود: اگر نقش درخت بلوط در اقتصاد مردم منطقه مشخص شود، مردم بیشتر از این پوشش جنگلی حفاظت خواهند کرد، همچنین خیلی از درختان در پوشش‌های جنگلی خشک‌شده‌اند و‌ تعیین تکلیف نشده‌اند که یکی از عوامل تشدیدکننده آتش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه