English

استاندار کرمانشاه پیشنهاد داد:

تخفیفات ویژه‌ای را برای ثبت‌نام فرزندان کادر پزشکی کرمانشاه در نظر بگیرید

هوشنگ بازوند گفت: به‌منظور تقدیر از زحمات کادر پزشکی و درمان کرمانشاه فرزندان این عزیزان برای ثبت‌نام در آموزشگاه‌های آزاد، زبان و علمی از 50 درصد و برای ثبت‌نام در مدارس غیردولتی از 20 درصد تخفیف در سال 1399 برخوردار شوند.

تخفیفات ویژه‌ای را برای ثبت‌نام فرزندان کادر پزشکی کرمانشاه در نظر بگیرید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش کرمانشاه در خصوص وضعیت دانش آموزان در دوران کرونا در کرمانشاه ابراز داشت: از تلاش و پیگیری معلمین دلسوز، پویا و خلاق استان برای ارائه دروس تحصیلی در ایام کرونا از طریق فضای مجازی به دانش آموزان تقدیر و تشکر می‌کنیم و این مهم به لحاظ تداوم مسیر آموزش قابل‌تقدیر است.

با اشاره به بهره‌مندی معلمان استان از خلاقیت و نوآوری در ارائه دروس تحصیلی از طریق فضای مجازی به دانش آموزان اظهار داشت: پرورش نسل آینده و شکوفایی نبوغ دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه ایران اسلامی بسیار مهم است و در بحران کرونا نیز شاهد بودیم که مجموعه مدیریتی زمینه ارائه خدمات آموزشی را در تمامی نقاط استان فراهم کردند و بر این اساس راهبری و مدیریت چگونگی تحصیل در ایام کرونا و تلاش‌هایی که برای مقابله با این ویروس انجام‌شده، قابل‌تقدیر است.

وی همچنین در خصوص حضور دانش آموزان در مدارس با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: این حضور به‌هیچ‌عنوان اجباری نیست و هدف فقط رفع مشکل درسی دانش آموزان است و خانواده‌ها به‌هیچ‌وجه نگران عدم حضور فرزندان خود در مدارس نباشند.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه گفت: بعضی از دانش آموزان که برای رفع مشکل درسی خود در مدارس حضور پیدا می‌کنند با توجه به تأکید خود خانواده‌ها و مسئولین آموزش‌وپرورش مسائل و نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند که در این راستا هم باید از سعی و همراهی خانواده‌ها و دانش آموزان تقدیر و تشکر کنیم.

مقام عالی استان در ادامه با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم گفت: نباید با انجام بعضی آزمایش‌ها از دانش آموزان به آن‌ها استرس وارد شود و رعایت مسائل بهداشتی مانند استفاده از دستکش و ماسک و ضدعفونی کردن مرتب و مستمر مکان‌های امتحانات کافی است.

وی از مدیریت آموزش‌وپرورش استان خواست که هماهنگی‌های لازم را با نیروهای مسلح جهت انجام منظم مکان‌های امتحانات نهایی پایه دوازدهم در سطح استان به عمل آورد.

وی بیان داشت: باید برای خانواده‌ها و دانش آموزان پایه دوازدهم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود که با رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و همچنین ضدعفونی کردن مکان‌های آزمون، تحت هیچ شرایطی نگران انتقال ویروس در این حوزه‌ها نباشند.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به زحمات و ایثار کادر پزشکی و درمانی استان در مبارزه شجاعانه و ایثارگرانه با ویروس بیماری کرونا بیان داشت: به‌پاس تقدیر از زحمات و تلاش‌های این عزیزان امروز در این جلسه مصوب می‌کنیم که فرزندان این عزیزان برای ثبت‌نام در آموزشگاه‌های آزاد، زبان و علمی از 50 درصد و برای ثبت‌نام در مدارس غیردولتی از 20 درصد تخفیف در سال 1399 برخوردار شوند و همه باید تلاش کنیم که گوشه‌ای از زحمات ارزشمند این عزیزان در جامعه جبران شود.

وی بیان داشت: کادر پزشکی، درمانی و پرستاری در این مدت ازیک‌طرف تلاش کردند که سلامتی و تندرستی برای بیماران مبتلابه بیماری کرونا را به دست آورند و از سوی دیگر تلاش کردند که سلامتی و تندرستی مردم به خطر نیافتد که این اقدام جهادی و بسیجی بسیار ارزشمند و ستودنی است.

نماینده عالی دولت در استان همچنین از رسانه‌ها و مسئولین آموزش‌وپرورش "که با مردم در ارتباط هستند" خواست که وضعیت شیوع دوباره کرونا را در جامعه برای مردم اطلاع‌رسانی کنند.

بازوند اظهار داشت: شرایط فعلی، شرایط سختی است و این شرایط امکان دارد که یک خطر جدی برای استان ایجاد شود؛ بر این اساس از رسانه‌ها و مسئولین آموزش‌وپرورش "که با مردم ارتباط نزدیکی دارند" می‌خواهیم که شرایط را اطلاع‌رسانی کنند و به مردم یادآوری شود که حتماً نکات مربوط به پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که از قبل در خصوص ویروس کرونا می‌شد، گفت: با توجه به اینکه این ویروس ناشناخته است لذا صحبت‌ها و حدس‌هایی که در خصوص آن گفته می‌شد، مانند اینکه این ویروس در فصل گرما از بین می‌رود اما در حال حاضر می‌بینیم در گرم‌ترین نقاط ویروس شیوع پیداکرده بنابراین این صحبت‌ها علمی و درست نبود و همه موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه جدی با این ویروس هستیم.

استاندار کرمانشاه گفت: اگر در جامعه رعایت مسائل نشود هزینه‌های زیادی به بار خواهد آورد و ویروس کرونا دوباره شیوع جدی پیدا خواهد کرد که لازم است رسانه‌ها در اقناع‌سازی جامعه برای رعایت مسائل بهداشتی کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه