English

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

آموزش بهترین راه مقابله با قاچاق کالاهای سلامت‌محور است

پروفسور قباد محمدی گفت: آموزش یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت‌محور و کاستن عوارض ناشی از مصرف این کالاهای است که از کلیه دستگاه‌ها تقاضا داریم در این خصوص ما را یاری کنند.

آموزش بهترین راه مقابله با قاچاق کالاهای سلامت‌محور است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، کارگروه استانی مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور با محوریت رفع موانع پایش شرکت‌های پخش مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های ذی‌ربط در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این کارگروه ابراز داشت: طبق بند هفتم کانون احکام دائمی، تمام شرکت‌های توزیع مواد غذایی و آرایشی بهداشتی باید از وزارت بهداشت مجوز بگیرند.

قباد محمدی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی و جان باختن جمعی از هم‌وطنان عزیز در مراسم سوگواری شهید سلیمانی در کرمان عنوان کرد: با توجه به وجود قانون مبنی بر اخذ مجوز شرکت‌های توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی از وزارت بهداشت، متأسفانه این امر محقق نشده و پایش های کارشناسان معاونت غذا و دارو را با مشکلات مختلفی روبرو ساخته است.

کیومرث رحیمی مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو افزود: توزیع مواد آرایشی و بهداشتی به‌صورت هرمی و یا به‌صورت زیرزمینی به دلیل اینکه نظارت بر آن‌ها امکان‌پذیر نیست مشکلاتی را به وجود آورده است که باید در این کارگروه بررسی‌شده و تصمیماتی در خصوص نحوه رسیدگی و پایش آن‌ها اتخاذ شود.

حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از مصرف داروهای نیروزا در بین جوانان گفت: در شهری با فرهنگ و تمدن کهن مانند کرمانشاه زیبنده نیست که شاهد افزایش مصرف داروهای نیروزا باشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه عوارض مصرف داروهای قاچاق بسیار زیاد شده است که ازجمله آن می‌توان به بیماری‌های قلبی، عروقی، ناباروری و عقیمی، عوارض روحی و روانی و پرخاشگری و نیز مرگ‌ومیر زیر چهل سال اشاره نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه