English

توسط رئیس جمهور در محل سد زمکان کرمانشاه؛

طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در کرمانشاه و ۱۲ استان کشور افتتاح شد

رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس در محل سد زمکان کرمانشاه به طور همزمان طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در کرمانشاه و ۱۲ استان کشور افتتاح کرد.

طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در کرمانشاه و ۱۲ استان کشور افتتاح شد

به گزارش خبرنگار موج کرمانشاه، رئیس جمهور طی مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس سد هیروی، سد شهدای ازگله، و تونل نوسود، سد جامیشان و سد شرف شاه را به همراه طرح‌های توسعه منابع آب و خاک کشور را افتتاح کرد.

این پروژه‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان با هدف تأمین آب مورد نیاز شرب، کشاورزی و صنعت، چشم‌انداز مناسبی را برای توسعه اقتصادی در این مناطق ایجاد کرده است.

عیسی زاده مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو با بیان اینکه این طرح‌ها گام مهمی در جهت دستیابی به توسعه پایدار با رعایت تاب‌آوری اکوسیستم‌های طبیعی است، ادامه داد: اجرای طرح‌های توسعه منابع آب و خاک می‌تواند نقش اساسی در توسعه پایدار استان‌های مرزی، ارتقای معیشت، بهبود استاندارد‌های زندگی مردم، کاهش فقر، توزیع مناسب درآمد و تقویت هویت ملی و تعلق سرزمینی را در استان‌های مرزی داشته باشد.

بزرگ‌زاده بیان کرد: با عزم جدی دولت تدبیر و امید ، از سال ۱۳۹۳ اجرای طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در ۱۲ استان مرزی کشور در قالب ۶۱ طرح و ۱۲۰ پروژه با هزینه‌کردی بالغ بر ۲۷۰ هزار میلیارد، سرعت یافت.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، تعداد زیادی از این طرح‌ها در استان‌های مرزی کشور آماده بهره‌برداری هستند که در این مرحله، طرح‌های توسعه منابع آب و خاک استان کرمانشاه توسط رییس جمهوری افتتاح می‌شود.

مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو با بیان اینکه تمامی اقدامات جمهوری اسلامی ایران در توسعه منابع آب و خاک در ۱۲ استان مرزی در جهت ارتقای رفاه و توسعه وضعیت اقتصادی- اجتماعی و ایجاد اشتغال و فقرزدایی در استان‌های مرزی و با هدف رفع تبعیض در توسعه این استان‌ها بوده، ادامه داد: این طرح‌ها در چارچوب حاکمیت و صلاحیت‌های قانونی و با رعایت قرارداد‌های دوجانبه و بر اساس اصل حسن همجواری با کشور‌های همسایه انجام شده و خواهد شد و اقدام جدید و خارج از این رویه صورت نگرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه