English

پارکینگ‌های سطح شهر کرمانشاه هوشمند می‌شوند

به‌منظور خدمت‌رسانی مناسب برای شهروندان کرمانشاه و همچنین ایجاد درآمد پایدار برای شهر، به‌زودی تمامی پارکینگ‌های سطح شهر هوشمند سازی خواهند شد.

پارکینگ‌های سطح شهر کرمانشاه هوشمند می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، بر اساس بررسی کارشناسان حوزه آیتی در شهرداری کرمانشاه، ایجاد پارکینگ‌های هوشمند در سطح شهر کرمانشاه مطرح و به تصویب رسید.

دراین‌ارتباط مدیرعامل سازمان خدمات شهری شهرداری کرمانشاه ضمن تأکید بر اجرای سریع و اصولی طرح پارکینگ‌های هوشمند در سطح شهر، ابراز داشت: استراتژی‌های لازم برای توسعه‌ی اقتصادی و رسیدن به اقتصاد پایدار در هر کشور، تقویت اقتصاد منطقه‌ای شهری و یا به عبارت بهتر توسعه اقتصاد پایدار برمبنای هوشمندی شهر است. اقتصاد پایدار و هوشمند، خود نیازمند امکانات هوشمند است که ازجمله؛ اقتصاد، زیرساخت و ارتباطات، حمل‌ونقل شهری، انرژی، دولت، امنیت، سلامت، کسب‌وکار و حتی شهروند هوشمند است.

پژوهنده تأکید کرد: در خدماتی که پارکینگ هوشمند ارائه می‌کند تشخیص حضور یا عدم حضور خودرو در جایگاه پارک است و به‌این‌ترتیب می‌توان از وجود جایگاه‌های خالی مطلع شد و نسبت به رزرو آن و پرداخت هزینه آن اقدام نمود.

گفتنی است که در این راستا یکی از مؤلفه‌های در دست بررسی پیاده‌سازی و ایجاد پارکینگ‌های هوشمند اهداف همچون دریافت اطلاعات لحظه‌ای از محل پارکینگ‌های خالی، جلوگیری از حرکت بی‌مورد خودروها جهت یافتن محل پارک، کاهش زمان صرف شده جهت جستجوی محل پارک و کاهش مصرف سوخت و ... بیان‌شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی