English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس خبر داد:

صادرات ۱۲۱ میلیارد دلار کالا از استان فارس

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به افزایش 18 درصدی ارزش دلار و 62 درصدی وزنی صادرات کالای غیر نفتی از استان فارس گفت: صادرات کالا از استان فارس به 121 میلیارد دلار در شش ماهه اول سال جاری رسیده است.

صادرات 121 میلیارد دلار کالا از استان فارس

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، علی همتی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس با اشاره به افزایش 18 درصدی ارزش دلار و 62 درصدی وزنی صادرات کالای غیر نفتی از استان فارس گفت: صادرات کالا از استان فارس به 121 میلیارد دلار در شش ماهه اول سال جاری رسیده است.

وی افزود: ازجمله کشور های هدف صادراتی استان فارس کشور های افغانستان، عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، ویتنام، کویت، آلمان، ترکیه، هند، اندونزی و قطر بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: طی شش ماهه اول سال جاری، 172هزار تن کالا به ارزش 121 میلیارد دلار از استان فارس به کشورهای هدف صادر شده است.

همتی با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیر‌نفتی، استراتژی اقتصاد پایدار است تأکید کرد: عمده کالاهای صادراتی استان فارس شامل مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، اوره، سیمان، کاشی و سرامیک، آردگندم، خرما، محصولات لبنی، شیره و عصاره شیرین بیان و انواع سنگ های معدنی از این استان به کشورهای مقصد صادر می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در مورد برخی کالاهای وارداتی اظهار داشت: واردات استان نیز در این مدت بیش از 10 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 49 میلیون دلار بوده است.

همتی تصریح کرد: کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، چین، پاکستان، ازبکستان، لهستان، سوئد و آلمان نیز مهمترین کشورهای شریک وارداتی استان فارس به شمار می روند.

وی افزود: اقلام عمده وارداتی استان طی این دوره نیز شامل ماشین آلات و دستگاه های برقی، مصنوعات از چدن، آهن و فولاد، آلومینیوم، روغن های اسانسی، محصولات شیمیایی، مواد پلاستیکی، کاغذ، مقوا و تجهیزات پزشکی بوده است.

همتی افزود: بدون توسعه صادرات، دستیابی به رشد اقتصادی پایدار میسر نیست لذا یکی از عوامل رشد اقتصادی پایدار، دستیابی به بازارهای جهانی و توسعه صادرات است که پایداری و دوام صادرات، در گرو تنوع‌بخشی بیشتر به اقلام صادراتی و بهره‌گیری از انواع مزیت‌ها و ظرفیت‌های نهفته در اقتصاد ملی و نیز استفاده از فنآوری وتکنولوژی روز دنیا وجذب سرمایه گذار خارجی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه