English

افزایش تولید ملی با استفاده از شیوه جدید کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید با استفاده از علم، دانش و تجربه بشری در بخش کشاورزی تولید ملی را افزایش دهیم که این مهم مستلزم استفاده صحیح از منابع آبی و به‌کارگیری شیوه جدید کشاورزی به‌منظور افزایش بهره‌وری است.

افزایش تولید ملی با استفاده از شیوه جدید کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محمود حجتی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان که با حضور استاندار کرمانشاه، معاونین وزارت جهاد کشاورزی و استانداری و جمعی از مدیران اجرایی ذی‌ربط برگزار شد، افزود: ملت ایران در طول تاریخ ملت ثروتمندی بوده و هیچ‌گاه کمکی از خارج دریافت نکرده و حتی به دیگر ملل هم کمک کرده است و دلیل آن اتکا به بخش کشاورزی بوده و بر همین جهت توانسته که مایحتاج مردم خود را تأمین کند و حتی به دیگر کشورها به جهت اینکه دارای مکنت مالی بوده، کمک نماید لذا ما وارثچنین ملتی هستیم که باید به گذشته خود افتخار کنیم.

حجتی در ادامه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه مقام نخست تولید نخود را دارا است که دارای ظرفیت‌های مناسبی در دیگر تولیدات کشاورزی نیز است و همچنین با توجه به میزان بارندگی مناسب در استان نباید نگران میزان تولیدات کشاورزی در استانی همچون کرمانشاه باشیم لذا باید برنامه‌ریزی کنیم تا با همین منابع آبی و خاک حاصلخیزی که در اختیارداریم تولیدات کشاورزی را افزایش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: همواره باید به مشکلات بخش کشاورزی توجه کنیم، زیرا این بخش با موجودات زنده ارتباط دارد و مانند دیگر بخش‌ها نیست که از محیط و فضایی پوشیده در امان باشد اما این بخش در معرض انواع آفات و بیماری‌ها قرار دارد، بنابراین مستلزم توجه ویژه است.

حجتی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در دولت و مجلس برای توجه به بخش کشاورزی گفت: مهم‌ترین بحثی که در هیئت‌وزیران داشتیم بحثتسریع در پرداخت پول گندم به کشاورزان بود و باید توجه داشت که کل پولی که سال ۱۳۹۲ بابت پول گندم به کشاورزان پرداخت شد چهار هزار میلیارد تومان بود، اما در سال جاری نیز بیش از هفت هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت‌شده است.

وی گفت: دولت دغدغه جدی برای پرداخت پول گندم به کشاورزان دارد لذا دنبال تعریف، سازوکاری هستیم که سه هزار میلیارد تومان اوراق از طریق بورس به فروش برسد و بابت پول گندم کشاورزان پرداخت شود.

وزیر جهاد کشاورزی درباره جذب فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی گفت: فارغ‌التحصیلان این بخش باید بادانش علمی خود به دنبال ارائه برنامه‌هایی برای افزایش تولید محصولات بخش کشاورزی باشند و از سوی مسئولین ذی‌ربط نیز با ارائه آموزش‌های لازم همواره تلاش و جدیت ویژه‌ای در جهت بهره‌وری و استفاده صحیح از ظرفیت‌های موجود به‌منظور افزایش راندمان کاری باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه