English

امریه شهردار تهران درباره تولید ملی بر زمین مانده است

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از عرضه حجم زیادی از کالاهای خارجی در فروشگاه های شهروند گفت: این وضعیت در شان فروشگاه شهروند و نیز امریه شهردار تهران درباره عرضه محصولات ملی در این فروشگاه نیست.

امریه شهردار تهران درباره تولید ملی بر زمین مانده است

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی شاکری در جریان دویست و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به تاکید مکرر شهردار تهران مبنی بر عرضه کالاهای ایرانی در فروشگاه شهروند، درخواست کرد مدیران مربوطه افرادی را در ۳۳فروشگاه شهروند مامور کنند تا گزارش میدانی از کالاهای این فروشگاه تهیه کنند. اینجانب در بازدیدی که از چند فروشگاه مهم شهروند داشتم در نگاه اول به نظر می رسد دست کم نیمی از کالاهای عرضه شده خارجی است و این در حالی است که اقدام عملی برای حذف اقلام کالاهای خارجی از سال ۹۱ در قالب کارگروهی ویژه چنین ماموریتی آغاز شده بود, لذا جای این پرسش باقی است که با گذشت چهار سال چرا هنوز حضور کالاهای خارجی در این فروشگاه ها چشم گیر است.

وی در بخش دیگر سخنانش از تلاش سه روزه آتش نشانان برای مهار آتش سوزی یکی از مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر در سخت ترین شرایط، به عنوان یک افتخار بزرگ یاد کرد و افزود: یکی از نزدیکترین اقشار به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آتش نشانان هستند که با اختیار به دل حادثه می زنند و از این جهت ویژگی بسیجی دارند. آنها در جریان این خطرکردن ها میان آتش تکیه گاه واقعی یعنی خداوند را تنها رشته نجات می یابند و معنی واقعی توکل آنها بروز و ظهور عینی پیدا می کند. شاکری توصیه کرد آتش نشان ها خاطرات خود را از لحظات پر هیجان عملیات و خطر کردن ها به رشته تحریر درآورند و افزود: انتشار این وقایع می تواند در روحیه دادن به جوانان موثر و دست مایه ی رمان و سریال های جذاب باشد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در بخش دیگر تذکر پیش از دستور خود با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به ستاد برگزاری نماز جمعه اظهار کرد: ایشان توصیه کرده اند از مجموعه های دانشجویی به عنوان سخنران پیش از خطبه استفاده شود. روحیه انقلابی نسل جوان که بالنده، زلال و شفاف نقدهای خود را نسبت به بخش های گوناگون نظام مطرح می کنند، می تواند فضای جدیدی در نماز جمعه تهران ایجاد کند.

وی با انتقاد از اینکه هنوز سامانه ای برای دسترسی به خطبه های نماز جمعه طراحی نشده است، تاکید کرد: این گنجینه حتما باید از روز نخست شکل گیری نماز جمعه گردآوری و حفظ شود.

به گفته شاکری، خطبه های نمازجمعه به منزله ذخیره بزرگی است که در صورت گردآوری حتی می تواند پایه نگارش پایان نامه های دانشگاهی باشد و از آنها دستاوردهای جدیدی حاصل شود.

این عضو شورای شهر تهران در خاتمه سخنانش انتصاب مدیران جدید شهری توسط شهردار تهران را تبریک گفت و تاکید کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد که امیدوارم به زودی فرصتی فراهم شود تا نقطه نظرات خود را در این رابطه با معاون جدید در میان بگذاریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه