English

استاندار کردستان:

۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفرهای رئیس جمهور به حوزه سلامت کردستان اختصاص یافت

استاندار کردستان گفت: در سفرهای رییس جمهور به کردستان ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حوزه بهداشت و درمان این استان در نظر گرفته شد.

۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفرهای رئیس جمهور به حوزه سلامت کردستان اختصاص یافت
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، اسماعیل زارعی کوشا در چهارمین مجمع سلامت استان کردستان، گفت: کردستان در بسیاری از شاخص های توسعه و پیشرفت از میانگین کشوری پایین تر است اما در حوزه بهداشت و درمان در بسیاری از شاخص ها بالاتر قرار دارد.

وی اظهار کرد: در ۲ سفر رییس جمهور به کردستان ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته شد که توانستیم آن را جذب و هزینه کنیم.

استاندار کردستان افزود: در چند سال اخیر ۱۹۲ روستای استان مهاجرت معکوس داشته اند که این نشان از پیشرفت شاخص های توسعه محوری است که در روستاها شکل گرفته است.

زارعی کوشا ادامه داد: کردستان در آمار کشته های جاده ای سال گذشته در جایگاه خوبی قرار گرفت و تعداد کشته شدگان ناشی از تصادفات رو به کاهش بود و امسال با خدماتی که در حوزه راهداری و خدمات پزشکی در سطح جاده ها ارایه شد، باعث شده به استان اول در کاهش تلفات جاده ای تبدیل شویم.

وی یادآور شد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کردستان یکی از دانشگاه های سرآمد کشور و منطقه است و در حالی که تا ۲ سال پیش این دانشگاه بیش از یک هزار میلیارد تومان بدهی داشت اما امروز نه تنها آنها را کاهش داده ایم بلکه فعالیت های عمرانی مناسبی نیز رقم خورده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای توسعه استان، توسعه گردشگری سلامت است، بیان کرد: جذب دانشجویان خارجی و پذیرش بیماران در بیمارستان های کردستان، یکی از دستاوردهای مناسب این دانشگاه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه