English

استاندار کردستان:

راه‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز در اولویت قرار بگیرد

استاندار کردستان گفت: طرح های راه‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز، با اولویت و برنامه‌ریزی درست انجام شود تا شاهد کاهش تصادفات و ارتقا ایمنی راه‌ها باشیم.

راه‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز در اولویت قرار بگیرد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، اسماعیل زارعی‌کوشا  در سومین جلسه شورای راهبری تصادفات کردستان گفت: بحث ایمنی جاده ها اهمیت زیادی دارد و از سال ۱۴۰۱ روند خوبی در این راستا شکل گرفته که نتیجه آن را نیز گرفتیم و از لحاظ کاهش تصادفات منجر به فوت از رتبه ۲۷ کشور به دوم رسیدیم.

وی بر لزوم اولویت بندی در احداث راه‌ها و رفع نقاط حادثه خیز تاکید کرد و افزود: دائم در حال پیگیری کریدور شمال جنوب هستیم، ضمن اینکه ۵۰ درصد این کریدور باقی مانده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه پرخطرترین محورهای مواصلاتی کشور را داریم، ادامه داد: یک کیلومتر آزادراه در استان نداریم و این ناشی از بی توجهی بوده و اینکه در سال های گذشته و زمان مناسب، اقدام به این کار نشده است.

زارعی کوشا ضمن اشاره به وجود ۳۲ مشکل جدی در جاده جدید سنندج- مریوان، از افتتاح این محور به صورت ناقص انتقاد کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و ورود مسافر، باید با برنامه ریزی مناسب، شاهد کمترین حوادث در استان باشیم.

معاون عمرانی استاندار کردستان هم اظهار کرد: در زمینه فوتی های ناشی از تصادفات جاده‌ای، طی ۱۰ سال اخیر ۵.۵ درصد کاهش داشتیم و به رتبه ۲ کشور ارتقا پیدا کردیم.

کیومرث حبیبی افزود: یکی از نقاط حادثه‌خیز مسیرهای استان، محور سنندج- قروه است که البته با برنامه ریزی های صورت گرفته، میزان کشته ها ۴۲ درصد کاهش یافت.

وی یادآور شد: در ۲ سال اخیر در زمینه آسفالت راه روستایی اقدامات بسیار خوبی انجام شد که ۱۱ درصد کل راه‌های روستایی استان را تشکیل می دهد.

رئیس پلیس راهور کردستان هم گفت: امسال تاکنون ۴۸ نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهری در استان جان خود را از دست داده‌اند، در حالیکه این رقم در سال گذشته ۵۶ نفر بود، یعنی ۱۴ درصد کمتر است.

سرهنگ رضا همتی‌زاده علت اغلب تصادفات را عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم عنوان کرد و افزود: بیشترین تصادفات درون شهری در محدوده زمانی ۱۸ تا ۲۲ شب اتفاق افتاده است.

وی بیشترین آمار تصادفات درون شهری را ۴۶ درصد و مربوط به واژگونی اعلام‌ کرد و ادامه داد: راه های استان کردستان، پرخطرترین راه های کشور است که مسیر مریوان- باشماق بیشترین خطر را از لحاظ رانندگی به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم گفت: امسال اقدامات خوبی در زمینه نگهداری راه انجام و برای روکش، لکه گیری و آسفالت حفاظتی چهار هزار میلیارد ریال هزینه شده که ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

فرزاد حسنی ادامه داد: در بحث مسائل ایمنی راه، خط کشی، ارتقا نیوجرسی، و نصب تابلو علایم راهنمایی رانندگی هم هزار میلیارد ریال هزینه شد که نسبت به سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشت‌.

وی با بیان اینکه روند خوبی در بحث کاهش تصادفات برون شهری صورت گرفته است، یادآور شد: امسال رفع هفت نقطه حادثه خیز در استان آغاز شده که چهار نقطه آن صورت جلسه و از حادثه خیزی خارج شده و سه نقطه دیگر نیز در دست اجراست و بخشی از کار انجام شده است.

رئیس پلیس راه کردستان هم گفت: در حال حاضر ۴۶ سامانه هوشمند در جاده های استان وجود دارد که ۲۷ مورد آن فعال است، ضمن اینکه ۳۷ دوربین نظارتی فعال داریم و ۴۲ سامانه نیز در دست اقدام است.

سرهنگ عیسی گوهری با اشاره به کاهش ۹ درصدی تصادف منجر به فوت برون شهری در استان، ادامه داد: بیشترین تصادفات برون شهری در روزهای تعطیل و پرتصادف ترین محور، سنندج کامیاران است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در محدوده زمانی ۱۶ تا ۲۰ روی می دهد، به این هم اشاره کرد که واژگونی خودرو در محورهای برون شهری پنج درصد کاهش یافته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه