English

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

زیرساخت راه های کردستان ضعیف است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: زیرساخت های توسعه راه های کردستان بسیار ضعیف است و بهبود جاده های این استان نیازمند تخصیص اعتبار و تمهیدات ویژه است.

زیرساخت  راه های کردستان ضعیف است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، کیومرث حبیبی در جلسه کمیسیون ایمنی راه های کردستان، گفت: در ۱۸ ماه اخیر، درصد تلفات جاده ای در استان کاهشی بوده که این مساله قابل تقدیر است اما با در نظر گرفتن نرخ رشد جمعیت و رشد اتومبیل در کشور، باید تلاش کنیم آن را مستمر کرده و به سمت صفر شدن پیش برد.

وی با اشاره به اینکه کمیت و کیفیت راه های روستایی بسیار مهم است، افزود: آسفالت راه روستایی گاهی مشکلاتی را به دلایل مختلف از جمله نبود سرعت گیر و فرهنگ رانندگی به وجود می آورد که باید رفع شود.

معاون عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: اقدامات فرهنگی و آموزش در راستای کاهش تصادفات و فرهنگ رانندگی، بسیار مهم است و باید در سیستم های آموزشی، مدارس و صدا و سیما برنامه های تاثیرگذاری تدوین شود.

حبیبی ادامه داد: با توجه به نزدیکی به ماه رمضان و تعطیلات نورزوی، باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم و با آمادگی کامل به استقبال از گردشگران و مسافران و مقابله با بحران های احتمالی برویم.

وی یادآور شد: اگر چه در حوزه راه و رانندگی مسائل کمی و کیفی باید با هم در نظر گرفته شود، اما اولویت در استان کردستان که با کمبود زیرساخت رو به رو است، باید مسائل کیفی باشد و بعد کمیت هم در نظر گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار کردستان با انتقاد از سیستم نمک پاشی، شن و ماسه در جاده ها، در سطح استان، بیان کرد: بهتر است که در این راستا از تکنولوژی های جایگزین چون سیستم نانو و نظرات دانشگاهیان استفاده کرد، چرا که این نمک و شن پاشی هر ساله در زمستان، جاده ها را با تخریب زیادی مواجه می کند.

حبیبی وضعیت محور سنندج به کامیاران را بسیار نگران کننده اعلام کرد و گفت: در استان کردستان که در حوزه زیر ساخت بسیار ضعیف است و بیشتر اعتبارات تخصیصی به بهبود راه و جاده اختصاص می یابد، این حوزه باید به صورت ویژه دیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه