English

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

۲۵ هزار میلیارد ریال برای فعال سازی واحدهای راکد کردستان نیاز است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استان برای فعال سازی نیازمند ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

۲۵ هزار میلیارد ریال برای فعال سازی واحدهای راکد کردستان نیاز است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، بختیار خلیقی روز دوشنبه در دیدار با مطالبه گران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه و مطالبات مردم استان اشتغال است و در این راستا طی چند سال گذشته اقدامات مهمی هم چون احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال انجام شده است.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات پیش‌روی واحدهای تولیدی راکد و احیای آنها و همچنین اجرایی شدن طرح های زنجیره فولاد کردستان یکی از اولویت های کاری ما بوده که همواره پیگیر آن بوده ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: از ۱۷ طرح و پروژه زنجیره فولاد با پیگیری های مستمر پنج طرح در شهرستان های قروه و بیجار به اتمام رسیده است و هم اکنون فعال هستند.

خلیقی با بیان اینکه ۱۲ طرح دیگر نیز با میانگین ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در بحث صنایع فولاد کردستان در حال احداث است، بیان کرد: در حوزه زنجیره فولاد ۴۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام می شود و زمینه اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر را هم فراهم می کند.

وی اظهار کرد: ذوب آهن سابق قروه بعد از ۱۲ سال احیا شده است و مجوز جدید در ۴۰ دقیقه برای این واحد و سرمایه گذارآن صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال واقعی در سامانه رصد ثبت شد و به همت همکاران دستگاه برتر استان در حوزه ایجاد اشتغال معرفی شدیم.

خلیقی ، شفاف سازی در حوزه صنعت و معدن را اولویت کاری این سازمان خواند و گفت: در سال جاری تفاهمنامه سه جانبه ای با جهاد کشاورزی و اتاق اصناف منعقد کردیم و در قالب گشت های مشترک و در راستای تحقیق شعار سال به طور جد به بحث نظارت بر بازار ورود پیدا کرده ایم.

وی اظهار کرد: در حوزه معدن نیز استان دارای ۱۸ گونه ماده معدنی است و ۵۹۷ میلیون تن ذخیره انواع مواد معدنی در کردستان به ثبت رسیده که از این میزان ۸۹ میلیون تن آن سنگ آهن است.

خلیقی یکی از اقدامات انجام شده در حوزه معادن استان این است که پروانه بهره برداری منوط به فراوری مواد معدنی در داخل استان شده است، گفت: سهم حوزه صنعت و معدن در کردستان از تخصیص آب بسیار ناچیز بوده و تنها پنج درصد به این حوزه تخصیص داده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه