English

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی:

صدور هزار و ۷۷۵ مجوز سقط جنین طی دو سال در خراسان رضوی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی بیان کرد: این سقط‌ها معمولاً به دنبال آزمایشات غربالگری است که منجر به تشخیص ناهنجاری منجر به هرج مادر توسط پزشکان شده باشد و سن جنین هم به ولوج روح نرسیده باشد.

صدور هزار و ۷۷۵ مجوز سقط جنین طی دو سال در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آریا حجازی؛ مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی اظهار داد: صدور هزار و ۷۷۵ مجوز سقط جنین طی دو سال گذشته و در سال ۱۴۰۰ مجموعاً هزار و ۴۵ پرونده تشکیل شد که از این تعداد برای ۸۵۱ مورد مجوز صادر شده است.

حجازی در ادامه این خبر اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد این پرونده‌ها با رشد بسیار کم به هزار و ۶۰ مورد رسید که در نهایت به صدور ۹۲۴ مجوز سقط انجامید و این سقط‌ها معمولاً به دنبال آزمایشات غربالگری است که منجر به تشخیص ناهنجاری منجر به هرج مادر توسط پزشکان شده باشد و سن جنین هم به ولوج روح نرسیده باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی افزود: طبق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دستورالعملی برای مجوز سقطهای قانونی داریم که بعد از تشخیص کمیسیون با حضور قاضی، رأی برای سقط یا عدم سقط توسط قاضی صادر می‌شود.

وی همچنین متذکر شد: سال ۱۴۰۱ تعداد چهارهزار و ۵۰۰ پرونده فوتی برای صدور جواز دفن به پزشکی قانونی خراسان رضوی رسید که هزار و ۴۰۰ مرگ از این تعداد طبیعی و سه هزار و ۹۹ مورد نیز مرگ غیرطبیعی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی یادآور شد: مرگ‌های غیرطبیعی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۱۵.۵ درصدی نشان می‌دهد که در بین انواع مرگ‌های غیرطبیعی، مرگ بر اثر گاز منوکسید کربن با ۶۷.۳، تصادفات فوتی با ۳۰.۳ درصد وغرق شدگی با ۲۵ درصد رشد بیشترین سهم را داشته اند.

حجازی ادامه داد: هزار و ۳۵۳ مورد از مجموع پرونده‌های مرگ‌های غیرطبیعی مربوط به تصادف، ۱۴۷ پرونده سقوط از ارتفاع، ۸۲ پرونده به‌علت مسمومیت گاز منوکسید، ۴۲ پرونده به‌دلیل برق‌گرفتگی و ۱۱۹ پرونده به‌دلیل حوادث کاری بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه