English

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما خبر داد:

ارسال ۴ هزار و ۵۲۱ اثر به نخستین جشنواره موسیقی "سنه"

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، ارسال ۴ هزار و ۵۲۱ اثر به اولین جشنواره موسیقی "سنه" را که موجب انتخاب آثار برجسته شد، کم‌نظیر دانست و گفت: هنرنمایی این گروه‌ها به مرور از رسانه ملی پخش می‌شود.

 ارسال ۴ هزار و ۵۲۱ اثر به نخستین جشنواره موسیقی "سنه"

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، حسن عابدینی، معاون امور استان‌های صداوسیما در آیین افتتاحیه اولین جشنواره موسیقی "سنه" که با حضور اقوام ایرانی در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صحبت از موسیقی به میان می‌آید، شاید تنها هنری است که بسیار نیاز به محاسبه دارد، فردی که موسیقی می‌نوازد با ریاضیات سروکار دارد از یک ابزار بی‌جان صدایی حاصل‌شده که می‌تواند روی انسان تاثیر بگذارد.  

وی افزود: موسیقی ایرانی چون با کلام عجین‌شده آن را متعالی کرده؛ بنابراین صداوسیمای جمهوری اسلامی در چارچوب سند تحول هویت‌محوری و عدالت‌گستری را در دستور کار خود قرار داده است.

عابدینی عنوان کرد: مسئله مربوط به فرهنگ و هنر، شعر و موسیقی با فرهنگ مردم عجین‌شده می‌تواند نمادی از دو مولفه اساسی در سند تحول صداوسیما باشد، تلاش خواهیم کرد همه اقوام، هنرمندان و اندیشمندان در قاب رسانه ملی دیده شوند، چون رسانه ملی متعلق به همه مردم ایران بوده و این همان عدالت‌محوری است.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با بیان اینکه هویت اقوام ایرانی با آداب و رسوم و سنن آن‌ها گره خورده، خاطرنشان کرد: موسیقی با زندگی روزمره مردم از شالیزارها تا میانه دریا عجین شده است.

عابدینی یادآور شد: موسیقی در زمان دفاع مقدس هم در میان اقوام وجود داشته که با سرودهای حماسی دین خود را به وطن اسلامی ادا کردند.

 وی گفت: این موسیقی در هفته وحدت بسیار زیباست امیدواریم بتوانیم این وحدت را حفظ کنیم، چراکه دشمن از وحدت اقوام ایرانی می‌ترسد.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، در ادامه سخنان خود افزود: امسال هزار قطعه موسیقی در مرکز سرود و موسیقی صداوسیما تولید شده و رادیو و تلویزیون با این نغمه‌ها، نواها و موسیقی‌ها غنای بیشتری می‌یابد.

عابدینی، ارسال ۴ هزار و ۵۲۱ اثر به نخستین جشنواره موسیقی "سنه" را که موجب انتخاب آثار برجسته شد، کم‌نظیر دانست و گفت: هنرنمایی این گروه‌ها به مرور از رسانه ملی پخش می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه