English

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان خبر داد؛

برگزاری برنامه های متنوع به مناسبت هفته دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی کردستان

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان از برگزاری برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این برنامه ها بر لزوم انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان با محوریت کتاب تاکید شده است.

برگزاری برنامه های متنوع به مناسبت هفته دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، معصومه حسنی خونسار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای نشان دادن ایثار و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید است.

وی با اشاره به نقش مهم دستگاه های فرهنگی در ترویج و انتقال ارزش های دفاع مقدس به جامعه بیان کرد: نهادینه شدن این ارزش ها در جامعه و به ویژه در میان نسل جوان می تواند سعادتمندی کشور را تضمین کند.

حسنی خونسار تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار، شجاعت و از خود گذشتگی برای دفاع از مهین در میان جوانان و نوجوانان می تواند افق روشنی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

وی با بیان نقش رزمندگان در جنگ تحمیلی هشت ساله،گفت: باید با تمام توان یاد رزمندگان را زنده نگه داشت و آرمان های آنها را به  نسل های دیگر نیز  منتقل کرد تا فرهنگ شهادت همچنان در خون و جان ملت ایران اسلامی زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت کتابخوانی در کتابخانه های عمومی استان در هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه و بازنمایی کتاب با موضوع دفاع مقدس، مسابقات کتابخوانی، جمع خوانی کتاب، روایتگری دفاع مقدس و نمایشنامه خوانی برخی از این برنامه هاست.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان بیان کرد: تقدیر از خانواده های شهداء در کتابخانه های عمومی، غبارروبی مزار شهداء، نقد و بررسی کتاب با موضوع دفاع مقدس و جلسات شعر خوانی نیز از برنامه های این نهاد فرهنگی در هفته دفاع مقدس امسال است.

حسنی خونسار از برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «خانوم ماه» (نوشته ساجده تقی زاده؛ انتشارات به نشر) خبر داد و گفت: این مسابقه کتابخوانی در سامانه الکترونیک کتابخوانی سماک برای علاقمندان قابل دسترس است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از برنامه های هفته دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی با مشارکت برخی ادارات و سازمان ها برگزار می شود و تلاش می کنیم مورد توجه علاقمندان قرار گیرد.

حسنی خونسار اضافه کرد: نقش کتابخانه های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی در پاسداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره رشادت های رزمندگان بسیار مهم و اثرگذار است و بر این اساس برنامه های متنوع زیادی با محوریت کتاب توسط این نهاد فرهنگی برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه