English

استاندار کردستان:

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای ساماندهی مرز باشماق

استاندار کردستان با بیان اینکه مرز باشماق از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان است و ساماندهی آن جزو اولویت‌های توسعه‌ای محسوب می‌شود، از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس‌جمهور برای اتمام این طرح خبر داد.

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای ساماندهی مرز باشماق

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در پنجاه و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و  بخش خصوصی استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دستورکار جلساتی که متناسب با اولویت‌ها و ضرورت‌ها طبق کارهای کارشناسی‌شده و هدفمند باشد، منتج به نتیجه خواهد شد.

استاندار کردستان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در استان را تسریع ساماندهی مرز باشماق عنوان کرد و گفت: پروژه ساماندهی این مرز در سال ۹۹ کلنگ‌زنی شده و مستلزم تملک اراضی و اعتبار قابل‌توجه و فقط هزینه تملک، از کل اعتبار ساماندهی پیش‌بینی شده بیشتر بود  که از سال گذشته تاکنون با جدیت این امر دنبال شد و خوشبختانه برای اتمام این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به‌عنوان مصوبه سفر رئیس‌جمهور  تخصیص یافت و این گره باز شد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه مرز باشماق از  مهم‌ترین ظرفیت‌های استان کردستان است و ساماندهی آن جزو اولویت‌های توسعه‌ای محسوب می‌شود، گفت: با جدیت تمام به‌دنبال ساماندهی این مرز هستیم، چراکه از نظر میزان ترانزیت، یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی کشور است.

وی اجرای طرح ساماندهی باشماق را مستلزم مشارکت گمرک و راهداری و دیگر دستگاهای مربوطه برشمرد و گفت: مسائل و مشکلات بین گمرک و راهداری در مرزها فقط مختص به کردستان نیست و سایر استان‌های مرزی نیز این مشکلات و مباحث را دارند که به سیاست‌های کلان  ارتباط دارد که باید در این دستگاه‌ها اتخاذ شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: رویکرد مسئولان کشوری با رایزنی‌های مستمر، حل مشکلات مرز باشماق است که هم‌اکنون بخش بزرگی از این موانع برطرف شده است.

زارعی‌کوشا با اشاره به فرایندهای پایانه‌های مرزی اذعان کرد: تمامی موضوعات و مسائل استانی بر حسب وظیفه در سطح شهرستان،  استان و کشوری باید مشخص و جمع‌بندی شود تا از این ظرفیت به بهترین شکل بهره‌مند شدیم.

وی از همراهی خوب تجار در مرز باشماق و موکب‌داران اربعین در میزبانی از زائران قدردانی کرد و گفت: مرز باشماق به‌عنوان گذرگاه اربعین جدا از مولفه‌های معنوی، یک محور برای توسعه استان است و این ظرفیت می‌تواند فرصت بی‌بدیلی برای کردستان باشد.

شایان ذکر است در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای احداث سایت دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کردستان، گزارش اجرای طرح جامع ساماندهی مرز بین.المللی باشماق مریوان، گزارش مربوط به پیشگیری از وقوع بحران و حوادث غیرمترقبه در مرز بین‌المللی باشماق ارائه شد و از کتاب  سرمایه‌گذاری (مشارکت عمومی و خصوصی در شهرداری‌ها)  تالیف دکتر آرش اسماعیل نسب با حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه